آرشیو بهمن ماه 1399

خريد آنلاين سنگ ساختماني،فروش سنگ نما،نمايشگاه سنگ اسلب،سنگ صادراتي،شركت بازرگاني فروش سنگ،صادرات سنگ

سنگ نماي ساختمان اداري و تجاري

اغلب اوقات صاحبان ملك، معماران و طراحان ساختمان هاي مسكوني، تجاري، … با مشكل انتخاب سنگ در زمان خريد سنگ ساختماني روبه رو هستند.

انتخاب كردن سنگ مناسب زماني مشكل تر مي شود كه از سنگ براي ساخت ساختمان هاي عمومي استفاده شود. مانند مجتمع هاي بزرگ خريد، بيمارستان ها، ساختمان هاي اداري، مدارس و دانشگاه ها، ساختمان هاي آموزشي، … .

زيرا اين افراد بايد سنگ ساختماني را خريداري كنند كه هم از نظر اكثر افراد وارد شونده به آن مكان، زيبا به نظر بيايد؛ و هم به دليل تردد زياد بايد مقاومت بسيار زيادي داشته باشد. تعداد سنگهاي ساختماني اي كه بتوان در اين دسته قرار داد، زياد نمي باشد.

كاربرد سنگ نما در ساختمان هاي اداري و تجاري همانند كاربرد آن در ساختمان هاي مسكوني مي باشد. با اين تفاوت كه جنبه مقاومت سنگ طبيعي از زيبايي آن مهمتر است.

از آن جايي كه ساختمان هاي اداري و تجاري در متراژهاي بزرگتري در مقايسه با ساختمان هاي مسكوني هستند، درنتيجه بايد از سنگ هايي استفاده كرد كه نياز به ترميم يا تعويض در طولاني مدت نداشته باشند. زيرا با اين كار هم در زمان صرفه جويي شده است و هم مخصوصا در هزينه ها. پس سنگ ساختماني در ساخت تمام بخش هاي مجتمع هاي عمومي كاربرد دارد.

همانطور كه گفتيم مهمترين فاكتور مقاومت و ويژگي سنگ نما مي باشد. بهترين كار براي انتخاب سنگ مناسبِ هر مكان، تفكيك سنگهاي نما براساس ويژگي ها و مشخصات شان مي باشد.

به طور مثال از سنگ ساختماني اي كه در برابر جذب آب مقاوم نبوده و بسرعت آن را جذب مي كند، نميتوان در نماي خارجي يا در سرويس هاي بهداشتي استفاده كرد.

در بين سنگهاي نما، سنگ تراورتن از مناسب ترين گزينه ها براي استفاده در نماي خارجي مي باشد. به ويژه تركيب اين سنگ با متريال هاي ديگر مانند چوب، شيشه، …  .

source: سنگ نماي ساختمان اداري و تجاري

كيفيت انواع سنگ ساختماني

سنگ طبيعي متريالي است كه بيشتر به دليل مقاومت بالا و زيبايي خيره كننده اش، معروف مي باشد. دليل بالا بودن قيمت سنگ ساختماني هم، مربوط به همين دو عامل مي شود.

اما ميزان مقاومت سنگ، رابطه مستقيمي با ميزان كيفيت سنگ ساختماني دارد. اين بدين معنا است كه فارق از نوع جنس سنگ ساختماني، هرچقدر كيفيت سنگ در زمان توليد و فرآوري بيشتر باشد، مقاومت سنگ هم افزايش مي بابد.

كيفيت سنگ ساختماني هم به موارد متعدد و مهمي بستگي دارد. مواردي كه همگي بايد در كارخانه هاي توليد سنگ ساختماني به آنها توجه شود.

سنگهاي ساختماني طبيعي معمولا با روش هاي مختلفي از معدن استخراج مي شوند. مانند:

  • استخراج به روش مواد ناريه
  • استخراج به روش چال موازي
  • استخراج به كمك سيم برش
  • استخراج به كمك تيغه هاي برنده و …

نكته مهم در زمان استخراج سنگ طبيعي اين مي باشد كه سنگ ساختماني را به گونه برش دهند كه سنگ لاشه و ترك در كوپ سنگ ايجاد نميشود. و يا ميزان آن را تا حد ممكن پايين بياورند.

مساله مهم در تعيين كيفيت سنگ نما در كارخانه هاي سنگبري اتفاق مي افتد. بنابراين كارخانجات توليد كننده سنگ بايد موارد زير را تمام و كمال به خوبي انجام دهند.

سنگهاي طبيعي معمولا به صورت كوپ به كارخانه فرستاده مي شوند. و در كارخانه بسته به نوع جنس سنگ، آنها را در ابعاد رايج يا سفارشي برش مي دهند. لازم به ذكر است كه روش هاي برش سنگهاي ساختماني نرم و سخت، متفاوت هستند.

در زمان برش سنگ، هرچقدر لغزش سنگ بر روي ريل هاي برش، كمتر باشد، سنگ دقيق تر برش مي خورد. همين موضوع بر روي ميزان ضخامت سنگ تاثير مي گذارد.

source: كيفيت انواع سنگ ساختماني