آرشیو اردیبهشت ماه 1400

خريد آنلاين سنگ ساختماني،فروش سنگ نما،نمايشگاه سنگ اسلب،سنگ صادراتي،شركت بازرگاني فروش سنگ،صادرات سنگ

بهترين سنگ اسلب كدام است؟

رايج ترين ابعادي كه سنگ ساختماني با آنها برش داده مي شود، سنگ اسلب و سنگ تايل مي باشد. در واقع سنگ تايل داراي ابعاد ۳۰ * ۳۰، ۴۰ * ۴۰، ۶۰ * ۶۰، ۸۰ * ۸۰ است. اما سنگ اسلب داراي ابعاد متفاوت تري است.

سنگهاي اسلب به سنگهايي گفته مي شود كه داراي ابعاد بزرگتري هستند. ابعاد ۲۲۰ * ۱۲۰يا حتي بزرگتر از آن با ضخامت ۲ يا ۳ سانتيمتر. و روش فراوري اين سنگها به اين گونه است كه در معدن يا كارخانه توليد سنگهاي ساختماني، صفحه هاي بزرگتري از كوپ هاي سنگ را جدا مي كنند. با دستگاه هاي مخصوصي همچون اره و واير كات.

هرچقدر سطح سنگ ساختماني بزرگتر و وسيع تر باشد، زيبايي بيتري از سنگ ساختماني را به نايش مي گذارد. كه نتيجه آن مي شود،  محيطي با زيبايي بي نظير و لوكس. ديگر ويژگي هاي سنگ اسلب عبارتند از:

  • استحكام بيشتر
  • عدم نمايان بودن بندكشي
  • كاهش پرت و ضايعات در توليد
  • دقت و كيفيت در برش
  • كيفيت بيشتر نسبت به سنگ هاي تايل
  • حمل آسان
  • قابليت ايجاد صفحه هاي بوك مچ و فورمچ
  • و …

اما چون اين سنگها هم ابعاد بزرگي دارند و هم هزينه نسبتا بيشتري در مقايسه با سنگ تايل دارند، نمي توان آنها را در تمام قسمت هاي ساختمان به كار برد. بنابراين بهترين قسمت براي استفاده از سنگهاي اسلب، ديوار هاي ساختمان هستند.

بهترين سنگهاي ساختماني در ابعاد اسلب، سنگهاي مرمريت، مرمر و برخي از سنگهاي گرانيت هستند. زيرا در سطح اين سنگها رگه هاي رنگي وجود دارد. كه اين خطوط در ابعاد بزرگ سنگ، نقوش بسيار زيبايي را پديد مي آورند. به ويژه سنگ هايي با زمينه هاي رنگي مانند مشكي، قرمز، قهوه اي، سبز، … .

source: بهترين سنگ اسلب كدام است؟

خريد مستقيم سنگ ساختماني

زماني كه به قصد خريد سنگ ساختماني به بازار سنگ مراجعه مي كنيد با بي نهايت سنگ طبيعي روبه رو مي شويد. و انتخاب سنگ مناسب برايتان بسيار مشكل مي شود. و در اين مرحله است كه از خودتان ميپرسيد كدام سنگ كيفيت بهتري دارد؟

بس بهتر است قبل از اينكه به بازار سنگ مراجعه كنيد، اطلاع پيدا كنيد كه در زمان خريد سنگ بايد به چه نكاتي توجه كنيد. قبل از ادامه صحبت لازم است اشاره كنيم نكاتي كه در ادامه به آنها مي پردازيم درمورد سنگهاي ساختماني طبيعي است، نه سنگهاي مصنوعي.

ميزان جذب آب:از آنجايي كه سنگ ساختماني يك متريال طبيعي است درنتيجه جذب آب و رط.بت دارد. اما ميزان جذب آب در همه سنگهاي ساختماني طبيعي به يك ميزان نمي باشد. به طور مثال ميزان جذب آب در سنگهاي تراورتن كمتر از سنگ هاي مرمريت است.اين نكته زماني اهميت پيدا ميكند كه قصد استفاده از سنگ در مكان هايي را داريد كه در تماس زياد با آب هستند. مانند سرويس بهداشتي، حمام، حياط، … . نكته ديگري كه در اين زمينه بايد به آن توجه كنيد اين است كه در بين سنگهاي يك خانواده هم ميزان جذب آب متفاوت است

رنگ سنگ: انواع سنگ نما ساختماني از تنوع رنگ زمينه بسيار زيادي برخوردار هستند. اما رنگ زمينه در برخي از سنگها به مرور زمان و به ويژه در زير تابش نور خورشيد تغيير رنگ مي دهند.

مقاومت فشاري: ويژگي بسيار مهم در سنگهاي ساختماني ميزان مقاوت فشاري است كه در هر سنگ ساختماني هم متفاوت است. درنظر داشته باشيد مقاومت فشاري سنگ براي استفاده در نماي ساختمان و ميزان مقاومت فشاري سنگ كف متفاوت است. زيرا فشار هايي كه به سنگ طبيعي در اين ۲ مكان وارد مي شود متفاوت است.

نوع كاربري سنگ: مكان مورد استفاده از سنگ ساختماني طبيعي نكته بسيار مهمي است كه بايد يه آن خيلي توجه كرد. زيرا هر سنگي براي استفاده در تمام قسمت هاي ساختمان مناسب نيست.

source: خريد مستقيم سنگ ساختماني

بهترين سنگ براي كف حياط

از جمله مكان هايي كه خريد سنگ ساختماني براي ساخت آن بهترين متريال است، باغچه و فضاي سبز است. زيرا فضاي سبز مكاني است كه در آن رطوبت و آب فراوان وجود دارد.

همچنين باغچه به دليل قرار گرفتن در فضاي باز، در برابر عوامل تخريب زا قرار دارد. به طور مثال سرد و گرم شدن هوا، آلودگي هوا، تابش خورشيد، … درنتيجه بايد از متريالي استفاده كرد كه بتواند در برابر اين عوامل مقاوم باشد.

علاوه بر اين حياط و باغچه از مكان هاي پردد هستند؛ و جايي هستند كه افراد براي استراحت و آرامش وارد آن مي شوند (مخصوصا باغچه). بنابراين بايد مصالحي را براي كف آن بكار برد كه با قدم گذاشتن بر روي آن احساس بدي منقل نشود.

به همين دليل است كه سنگ ساختماني بهترين گزينه براي اين كار مي باشد. اما در بين سنگهاي ساختماني براي فضاي سبز، سنگهايي هستند كه در مقايسه با سنگهاي ديگر مناسب تر هستند.

سنگ ريزه: سنگ ‌ريزه از شكستن و خرد شدن بلوك هاي طبيعي در معدن به وجود مي آيد. اندازه سنگ ريزها بين ۲ تا ۶۴ ميلي‌متر است و معمولا سنگ ريزه را كنگلومرا مي نامند. از آنجايي كه سنگ‌ ريزه از سنگ نما طبيعي تشكيل مي شود، در رنگ ‌ها و بافت‌هاي مختلفي وجود دارند كه مي توان نزديك ترين به سليقه تان را انتخاب كنيد.

سنگ تراورتن: سنگ تراورتن يك سنگ متخلخل رسوبي است با مقاومت بسيار بالا. و اين مقاومت را مديون حفره هايي است كه در بافت سنگ موجود است.

سنگ گرانيت: سنگ گرانيت هم مانند سنگ تراورتن از سنگهاي ساختماني با مقاومت بسيار زياد به حساب مي آيد. تفاوتي كه گرانيت ها با تراورتن ها دارند در بافت آنها مي باشد.

source: بهترين سنگ براي كف حياط