آرشیو آبان ماه 1401

خريد آنلاين سنگ ساختماني،فروش سنگ نما،نمايشگاه سنگ اسلب،سنگ صادراتي،شركت بازرگاني فروش سنگ،صادرات سنگ

نرده سنگی تراس

نرده سنگی
در حال حاضر نرده سنگی ساخته شده با سنگ ساختمانی طبیعی، بهترین و محکم ‌ترین نوع محافظ در بین حفاظ ‌های دیگر می ‌باشد. زیرا دارای طول عمر و مقاومت بالا است. از دیگر خصوصیات نرده سنگی می‌ توان به خاصیت ضد حریق بودن آن، قابلیت شست‌و‌شو، مقاومت در برابر رطوبت، در برابر نور خورشید اشاره کرد.

امروزه کمتر ساختمانی را می بینید که تراس یا بالکن نداشته باشد. و نرده سنگی از رایج ترین متریال هایی است که برای ساخت محافظ تراس از آن استفاده می شود. تراس که معادل ایرانی آن بهار خواب است به فضایی بدون سقف در معماری گفته می شود. مساحت تراس ربطی به مساحت کل آپارتمان ندارد و برای اوقات فراغت و استراحت بسیار مناسب می باشد.

انتخاب متریال مناسب برای نرده یا محافظ تراس در وهله اول براساس سبک معماری انجام می گیرد. و بعد از آن براساس میزان بودجه، و سلیقه سازنده یا مالک ساختمان انجام می شود. محافظ تراس می تواند از جنس استیل، فلز، چوب، انواع سنگ پله، شیشه، کابلی، … و یا ترکیبی از این مصالح باشد.

طراحی زیبا و قابل انطباق با نماهای مختلف ساختمان، در کنار کیفیت مواد اولیه استفاده شده از دیگر علل پرطرفدار بودنِ نرده سنگی بالکن می باشد.نرده های سنگی انواع مختلفی از طرح، شکل و ارتفاع دارند. طرح های مربع، گرد و یا ترکیبی از این دو، یا طرح های خاص و قابل نورپردازی. همچنین صراحی با سنگ ‌های مختلفی تولید می ‌شود که بهترین آنها عبارت است از سنگ تراورتن.

تراورتن سنگی است که نه تنها در برابر همه عوامل تخریب کننده سنگ ساختمانی مقاوم است، بلکه زیبایی خیره کننده ای هم دارا می باشد. علاوه بر تراورتن سنگ مرمریت، مرمر و حتی لایمستون هم برای نرده سنگی کاربرد دارند.

source: نرده سنگی تراس

قیمت سنگ گرانیت نطنز کف

سنگ گرانیت کف
سنگ گرانیت نطنز یک سنگ کف بی نظیر است که به اکثر صاحبان ملک یا معماران توصیه می شود. اکثرا دوست دارند برای کف ساختمان از سنگ کف استفاده کنند. زیرا مصالحی است که دارای دوام و ماندگاری بالایی می باشد، نیاز به نگهداری کمتری دارد، به راحتی تمیز می شود و زیبا هم هست.

اما سنگهای گرانیت و مرمریت با استقبال بیشتری مواجه می شوند؛ مرمریت ها به دلیل زیبایی فوق العاده شان و گرانیت ها به دلیل مقاوت بسیار زیادی که دارند. سنگ گرانیت یک سنگ آذرین درونی است که در شرایط بسیار سختی تشکیل می شود. به همین دلیل مقاومت زیادی دارد.

سنگ گرانیت نطنز مشکی، ازجمله سنگ های گرانیت تیره با زمینه سیاه و دانه های بلوری ریز طوسی رنگ می باشد. و از آنجایی که از چندین معدن استخراج می گردد، دارای زمینه ی مشکی تا نوک مدادی است. گرانیت سفید نطنز دارای زمینه رنگی سفید بوده که بر روی سطح آن دانه ‌های قهوه‌ای مایل به مشکی ریز مشاهده می شود. و به دلیل وجود این دانه ها، گرانیت گل پنبه ای هم معروف هستند.

source: قیمت سنگ گرانیت نطنز کف

کاربرد سنگ نما چیست

کاربرد سنگ نما
ممکن است برای همه افراد اینطور نباشد ولی نمای خارجی و سنگ نما در برداشت اولیه آدم ها بسیار تاثیر گذار است به همین دلیل نباید بدون فکر و توجه به نمای خارجی ساختمان یا هر مکانی دیگر، آن را ساخت. یکی از موثرترین عوامل برای زیبا سازی این قسمت از ساختمان این است که نمای خارجی با نمای داخلی از هر لحاظ هماهنگ باشد، به خصوص در نوع متریالی که در هر دو نما استفاده می کنیم.
سنگ ساختمانی جز آن دسته از متریالی است که کاربرد فراوانی هم در نمای داخلی و هم در نمای خارجی دارد. شاید هیچ مصالحی مانند سنگ نما نباشد که علاوه بر زیبایی طبیعی، از مقاوم ترین آنها هم باشد. متریالی که در قسمت خارجی ساختمان استفاده می شود، در برابر عوامل تخریب زیادی قرار دارد. به همین دلیل نمی توان هر متریالی را استفاده کرد. سنگ ساختمانی به این دلیل که در شرایط سختی تشکیل می شود، از مقاوم ترین مصالح ساختمانی به حساب می آید.

اما با اینکه تنوع سنگ ساختمانی بسیار زیاد است، ولی همه آنها برای استفاده در نمای خارجی مناسب نیستند. سنگ نمایی که قرار است در قسمت بیرونی ساختمان استفاده کنیم باید ویژگی های زیر را داشته باشد.
مقاومت در برابر نور خورشید: بعضی از سنگ ها در برابر نور خورشید تغییر رنگ می دهند.
مقاومت در برابر نفوذ آب: سنگ های طبیعی رسوبی در برابر جذب آب مقاوم نیستند. آنها با جذب آب باران یا برف، به راحتی ترک می خورند و با مرور زمان خرد می شوند.
دارای خلل و فرج باشند: خلل و فرج باعث می شود، ملات به خوبی به سنگ طبیعی بچسبد و با گذشت زمان از کار جدا نشود.
به راحتی تمیز شود: از آنجایی که دسترسی به نمای خارجی مشکل است، اکثر نمای ساختمان ها با گذشت زمان کثیف می شوند. باید برای این قسمت از سنگ هایی استفاده شود که در مدت زمان کم و به راحتی تمیز شوند. سنگ اسلب، به دلیل دارا بودن ابعاد بزرگ، راحت تر تمیز می شود تا سنگ های تایل.
تقریبا نمای خارجی ساختمان شامل تمام قسمت هایی است که جز نمای داخلی به حساب نمی آیند. این قسمت ها عبارت اند از: نمای خارجی یا بیرونی ساختمان، محوطه و فضای سبز، پله و راه پله بیرونی، پارکینگ هایی که جزیی از حیاط هستند، دیوارها و سنگفرش بیرونی ساختمان، … . ذکر این نکته در اینجا خالی از لطف نیست که کاربرد سنگ ساختمانی در فضای سبز شامل آبنما، نیمکت، راه عبور برای رفتن به باغچه، تزیین قسمتی از کف باغچه، … است.

در بین سنگ های ساختمانی مرمریت، مرمر، تراورتن، گرانیت، اونیکس، … سنگ های تراورتن و گرانیت از همه مقاومت تر هستند. اما تنوع رنگ و زیبایی سنگ تراورتن از سنگ گرانیت بیشتر است.

source: کاربرد سنگ نما چیست

اصلی ترین کاربرد سنگ تراورتن

سنگ تراورتن
سنگهای تراورتن تنها سنگ ساختمانی ای هستند که ساختار لایه به لایه دارد. و منوط به نحوه برش کوپ سنگ از معدن، تراورتن ها به دو روش موج دار و بی موج فراوری می شوند. ولی با این توضیحات کاربرد اصلی این نوع از سنگ ساختمانی چیست؟ بیشتر برای چه مصارفی کاربرد دارد؟
این محصول دارای ویژگی هایی متمایز کننده ای مانند مقاومت بالا، صیقل پذیری تنوع رنگی قابل قبول، زیبایی ظاهری منحصر به فرد، … می باشد. و با توجه به این خواص منحصر به فرد، اصلی ترین کاربرد سنگهای تراورتن برای برای نمای ساختمان و سنگ نما می باشد.
همچنین رنگ های این سنگ به علت ترکیباتی که در حین شکل گیری آن وجود داشته است، ثابت بوده و به مرور زمان و بر اثر تابش نور خورشید از بین یا حتی کمرنگ نمی شود. این ویژگی در کنار نمای لوکس و زیبای تراورتن و همچنین قیمت بسیار مناسب آن، سبب گردیده از این سنگ در ابعاد گسترده ای برای نمای ساختمان و سنگ نما استفاده شود.
همانطور که گفتیم وجود خلل و فرج، چسبندگی این سنگ را  بالا برده است. درنتیجه به راحتی می توان از آن در ارتفاع زیاد استفاده کرد. افزون بر این چگالی پایین آن در کاهش وزن اضافی ساختمان نیز مؤثر است. به علاوه تراورتن استون نقش نسبتا خوبی در عایق صوتی، گرمایی و سرمایی دارد. بنابراین از بهترین مصالح برای پوشش دیوار های ساختمان به حساب می آید.
تراورتن ها به دلیل اینکه از رسوبات چشمه های آب گرم، تشکیل می شوند، مقاومت بالایی دارند. علاوه بر این، تشکیل شدن در چنین شرایطی باعث می شود که در سطح تراورتن استون سوراخ هایی ایجاد شود. این سوراخ ها که به تخلخل سنگ ساختمانی نیز شناخته می شوند، کمک می کنند سنگ تراورتن بهتر به ملات بچسبد.
طیف رنگی تراورتن استون، منوط به مواد معدنی موجود در رسوبات چشمه های آب گرم، و میزان آن، متفاوت است. رنگ زمینه تراورتن ها از کرم، لیمویی، سفید، قهوه ای، قرمز، گردویی، خاکستری و شکلاتی می باشد.
source: اصلی ترین کاربرد سنگ تراورتن

خرید میز سنگی ناهار خوری

میز سنگی
در بین این مصنوعات سنگی، میزهای ساخته شده با سنگ ساختمانی تقریبا جدید هستند و به تازگی جای خود را در دکوراسیون های داخلی باز کردند. به خصوص انواع میز سنگی ناهار خوری. میز ناهارخوری یکی از مهمترین اقلام در دکوراسیون داخلی به حساب می آید.

بنابراین دقت در انتخاب میز مناسب باعث می شود تا یک فضای داخلی زیبا و دلنشین را داشته باشید. افزون بر این، از آن جا که میز ناهار خوری برای صرف غذا مورد استفاده قرار می ‌گیرد، زیبایی و قشنگی آن در هنگام غذا خوردن، دلنشین بوده و باعث ایجاد حس خوب در افراد می ‌شود.

علاوه بر زیبایی سنگ طبیعی دارای مقاوت و دوام بسیار بالا می باشد، قابلیت شستشو دارد و به راحتی تمیز می شود. دچار شکستگی و آسیب نمی گردد، و در برابر حرارت هم نیز پایدار است. به ویژه میزهای سنگی در ابعاد سنگ اسلب. زیرا این سنگهای ساختمانی طرح های بسیار خاصی و تک از سنگ طبیعی را به نمایش می گذارد. به همین دلیل است که استقبال از میز های سنگی غذا خوری، در چندین سال اخیر بسیار زیاد شده است.

با این حال تنوع سنگهای ساختمانی زیاد بوده که البته همه آنها برای ساخت میز سنگی مناسب نیستند. بهترین میز سنگی مناسب برای ناهار خوری عبارتند از: از انواع سنگ های مرمر، مرمریت، سنگ چینی، گرانیت برای میز سنگی غذا خوری استفاده میشود. یکی دیگر از پرکاربرد ترین و پرطرفدار ترین سنگهای مورد استفاده در میز سنگی ناهار خوری، سنگ مرمریت است. این سنگ تنوع بی شماری در طرح و رنگ دارد و مقاومت بالایی در برابر فشار و وزن بالا از خود نشان میدهد.

source: خرید میز سنگی ناهار خوری

دیوار حیاط با سنگ گرانیت

سنگ گرانیت دیوار
دیوارها انتقال دهنده بار ساختمان به زمین هستند و می‌توانند به عنوان یک حفاظ عمل کنند. اما دیوارهای سنگی مخصوصا دیوارهای ساخته شده با سنگ ساختمانی را می توان متریال بهتری برای این منظور دانست.

چراکه مقاوم ترین دیوار ها، دیوارهای سنگی هستند. چراکه از عمر بسیار طولانی برخوردارند و در ابعاد، شکل و رنگ های مختلف موجود می باشند. ساخت دیوار سنگی با انوع سنگ ‌های لاشه، مالون، تراورتن، گرانیت، مرمریت، آنتیک، … برای محوطه حیاط و باغ انجام می شود. با این حال سنگ گرانیت یکی از بهترین انتخاب ها برای این منظور می باشد.

در انتخاب سنگ برای دیوارحیاط و دیوار بیرونی در ساختمان، مجتمع، باغ، ویلا، … دقت ویژه ای داشت. به علت مجاور بودن سنگ ساختمانی در این فضا ها با تغییرات آب و هوا، همچنین مشکلات اکسیده شدن، هوازدگی، رطوبت، … ویژگی های سنگ ساختمانی مهم می باشد. به همین دلیل است که بسیاری از افراد برای دیوار سنگی حیاط از سنگ گرانیت استفاده می کنند.

سنگ گرانیت به مقاومت بالا مشهور هست. از این سنگ به خاطر وزن زیاد آن کمتر برای نما استفاده می شود ولی تنوع طرح و رنگ زیادی دارد. از ویژگی ‌های دیگر سنگ گرانیت می توان به موارد زیر اشاره کرد: مقاومت زیادی در برابر ضربه و سایش، بافت متراکم و تخلخل کم، در برابر گرما و سرما بسیار مقاوم است، جذب آب کمی دارد.

source: دیوار حیاط با سنگ گرانیت

قیمت سنگ نما مهمتر است یا زیبایی؟

سنگ نما

اگر ساختمان به گونه ای طراحی شده است که از سنگ ساختمانی برای احداث نمای خارجی آن استفاده شود، بودجه بندی اهمیت بیشتری هم پیدا می کند. زیرا سنگهای ساختمانی طبیعی گاها قیمت بیشتری از متریال های دیگر نماسازی دارند.

و زیبایی و نوع طرح سنگ نما از موثر ترین فاکتورها در قیمت گذاری ساختمان می باشند. بعضی از سنگهای نما هستند که به دلیل نحوه برش یا نوع فرآوری یا ابعاد سنگ دارای طرح های خاصی هستند که نمی توان مشابه آنها را در هیچ یک از سنگهای ساختمانی دیگر پیدا کرد.

طبیعتا این سنگها از قیمت بالاتری برخوردارند. اگر رنگ زمینه آنها از رنگهای کمیاب باشد که قیمت بالاتر می رود. پس در پاسخ به این سوال که قیمت سنگ نما مهمتر است یا زیبایی سنگ؟ باید بگوییم درحقیقت هیچ کدام. مساله مهم میزان بودجه شما است.

اگر دست شما در میزانِ هزینه کردن باز است پس فاکتور مهم، زیبایی سنگ نما می باشد. در غیر این صورت قیمت سنگ مهمتر می شود. و در پایان به این نکته اشاره کنیم که خارج از نوع کاربری و مقاومت سنگ ساختمانی، سنگهای مرمریت، مرمر، آنتیک، کوارتز، سنگ تراورتن و در انتها گرانیت ها زیباترین سنگهای ساختمانی طبیعی هستند.

معمولا اولین کاری که هر فردی در دیدارهای اول انجام می دهد، قضاوت کردن از روی ظاهر می باشد. جالب است که صنعت ساختمان سازی، به ویژه بخش سنگ نما، هم از این امر مستثنی نیست. چراکه هر فردی که پا به ساختمان می گذارد، اولین قسمتی که می بیند، نمای بیرونی آن می باشد.

و براساس همان نما، سلیقه مالکان و ساکنان آن، نمای داخلی، … را هم از مدنظر می گذرانند. به همین دلیل است که نوع سبک نمای خارجی ساختمان و متریالی که برای ساخت آن استفاده می شود از اهمیت زیادی برخوردار می باشد.

source: قیمت سنگ نما مهمتر است یا زیبایی؟

زیبایی یا قیمت سنگ نما

سنگ نما
در بین مصالح مورد نیاز برای ساختن نما، سنگ نما جایگاه ویژه ای دارد. زیرا علاوه بر ویژگی های خاص و منحصربه فردی که سنگ های طبیعی دارند، به کار بردن سنگ نما برای دید خارجی سازه، جلوه ای بسیار لوکس به ساختمان می دهد.

پس الان پی بردیم که چرا بیشتر ساختمان های شهر نمای سنگی دارند. همچنین یکی از دلایل تاثیر گذار بر روی قیمت سنگ نما، زیبایی و خاص بودن سنگ می باشد. اما آیا صحیح ترین کار در زمان خرید سنگ نما توجه به زیبایی سنگ است یا قیمت آن؟

زیرا سنگهای ساختمانی طبیعی گاها قیمت بیشتری از متریال های دیگر نماسازی دارند. و زیبایی و نوع طرح سنگ نما از موثر ترین فاکتورها در قیمت گذاری ساختمان می باشند. بعضی از سنگهای نما هستند که به دلیل نحوه برش یا نوع فرآوری یا ابعاد سنگ دارای طرح های خاصی هستند که نمی توان مشابه آنها را در هیچ یک از سنگهای ساختمانی دیگر پیدا کرد.

اگر دست شما در میزانِ هزینه کردن باز است پس فاکتور مهم، زیبایی سنگ نما می باشد. در غیر این صورت قیمت سنگ مهمتر می شود. و در پایان به این نکته اشاره کنیم که خارج از نوع کاربری و مقاومت سنگ ساختمانی، سنگهای مرمریت، مرمر، آنتیک، کوارتز، سنگ تراورتن و در انتها گرانیت ها زیباترین سنگهای ساختمانی طبیعی هستند.

طبیعتا این سنگها از قیمت بالاتری برخوردارند. اگر رنگ زمینه آنها از رنگهای کمیاب باشد که قیمت بالاتر می رود. پس در پاسخ به این سوال که قیمت سنگ نما مهمتر است یا زیبایی سنگ؟ باید بگوییم درحقیقت هیچ کدام. مساله مهم میزان بودجه شما است. اما نمی توان گفت گران ترین سنگها کدام اند، چرا که همانطور که اشاره کردیم، قیمت گذاری سنگهای طبیعی به فاکتورهای متعددی بستگی دارد.

همچنین سلیقه مالکان و ساکنان آن، نمای داخلی، … را هم از مدنظر می گذرانند. به همین دلیل است که نوع سبک نمای خارجی ساختمان و متریالی که برای ساخت آن استفاده می شود از اهمیت زیادی برخوردار می باشد.

source: زیبایی یا قیمت سنگ نما