آرشیو دی ماه 1401

خريد آنلاين سنگ ساختماني،فروش سنگ نما،نمايشگاه سنگ اسلب،سنگ صادراتي،شركت بازرگاني فروش سنگ،صادرات سنگ

انواع سنگ مرمریت رنگی


کانی های متفاوتی در ساختار شیمیایی سنگ مرمریت قرار می گیرند. کانی ها عامل تعیین کننده رنگ سنگ ساختمانی طبیعی می باشند. بر این اساس سنگهای مرمریت دارای رنگهای زیر می باشد. مرمریتهای سفید، سبز، سنگ قرمز مرمریت، مشکی، مرمریت قهوه ای. سنگ مرمریت سفید هیچگونه کانی در ساختار خود ندارد. 

اما کدام کانی عامل به وجود آمدن رنگ خاصی در سنگ می شود؟ سنگ مرمریت سفید هیچگونه کانی در ساختار خود ندارد. به همین دلیل این سنگ ها دارای زمینه رنگی تماما سفید بوده و درخشان می باشند. بهترن سنگهای مرمریت سفید شامل سنگهای مرمریت هرسین، مرمریت دهبید، سنگ مرمریت بیرجند آرک سفید، … .

سنگهای مرمریت مشکی از زیباترین سنگهای ساختمانی هستند، و این رنگ سیاه توسط مواد کربن دار در سنگ تشکیل می شود. مرمریت نجف آباد، مرمریت مشکی مارشال، مرمریت مشکی طلایی، مرمریت مشکی محلات از زیباترین و بهترین نوع سنگهای مرمریت مشکی می باشند.

اکثر طراحان و معماران برای نمایش بیشتر و با شکوه ترهِ مرمریتهای سیاه از آنها در ابعاد سنگ اسلب آن استفاده می کنند. همینطور این نکته را هم مدنظر داشته باشید که علاوه بر نوع کانی، میزان کانی موجود در سنگ هم مهم است. پس کم یا زیاد بودن این کانی ها باعث به وجود آمدن رنگ زمینه پررنگ یا کم رنگ می شود.

سنگِ طبیعی مرمریت جز سنگ ساختمانی پر استفاده در تمام دنیا می باشد. بر همین اساس تعداد معادن استخراج این سنگ بیشتر از  مابقی سنگ ها می باشد. فراوانی معادن سنگهای مرمریت بیانگر این موضوع است که این نوع از سنگهای ساختمانی دارای رنگ های زمینه بسیار متنوعی می باشد. یکی از ویژگی هایی که این سنگ را پر طرفدار کرده است هم همین تنوع رنگ بالا می باشد.

زیرا امروزه دکوراسیون داخلی هر خانه یا ساختمان باید به گونه ای طراحی و چیدمان شود که تمام اِلمان های موجود در خانه با هم هماهنگ باشند. این گفته بدین معنا است که تمام وسایل خانه از نظر رنگ، طرح و ساختار در هماهنگی با هم باشند.

source: انواع سنگ مرمریت رنگی

قیمت سنگ گرانیت حمام

سنگ گرانیت حمام
اما یکی از فاکتور هایی که در مجلل کردن حمام تاثیر فراوانی دارد، استفاده از سنگ ساختمانی می باشد. تا چندین سال پیش استفاده کردن از سنگ به دلیل لیز بودن آن در ساخت حمام رایج نبود. اما با پیشرفت در زمینه فرآوری و تولید سنگهای ساختمانی و با طراحی های مدرن معماری، بسیاری از طراحان و صاحبان املاک به استفاده از سنگ ساختمانی روی آوردند.
برای طراحی حمام با سنگ ساختمانی ایده های زیادی وجود دارد و شما می توانید با الگو برداری از این ایده ها فضایی متفاوت و شیک را در حمام ایجاد کنید. اما به طور کلی از این سنگها برای سنگ کف، پوشش دیوار ها مخصوص در ابعاد سنگ اسلب و ساخت مصنوعات سنگی استفاده کرد. و همانطور که گفتیم سنگ گرانیت برای این منظور عالی می باشد.
سنگ گرانیت نه تنها مقاوت زیادی در این مورد دارد، بلکه از میزان تخلخل آن هم کم است. درنتیجه آب وارد بافت سنگ نمی شود. این موضوع درمورد مواد شوینده هم صدق میکند. چراکه گرانیت در مقابله با خاصیت بازی یا اسیدی این مواد از بین نمی رود.
اما مورد مهمتر مقاومت مصالح به کار گرفته شده در حمام در برابر لغزش و سُر خوردن می باشد. برای انتخاب کفپوش حمام، گزینه ‌های زیادی با ظاهر زیبا وجود دارد، ولی از آنجایی که حمام محیطی مرطوب است، ریختن آب روی کفپوش‌های معمولی، باعث لیز شدن سطح آنها می‌شود.
source: قیمت سنگ گرانیت حمام

انواع نمای ساختمان ارزان قیمت

انواع نمای خارجی
در چند دهه ی اخیر سبک رایج در نما سازی ساختمان ها با سنگ ساختمانی به صورت سنتی بود و اکثر ساختمان ها شبیه به هم، با تفاوت هایی کوچک دیده می شدند. اما با گذشت زمان و با پیشرفت تکنولوژی، طراحی نمای ساختمان از حالت سنتی و کلاسیک خارج شده و به سمت مدرن شدن پیش می رود. در این حد که امروزه بیشتر ساختمان ها دارای نمایه متفاوت و خاصِ مدرن و ساخته شده با سنگ ساختمانی و متریال های دیگر می باشند. 

به همین دلیل است که نمای مدرن در حال تبدیل شدن به یک نمای پرطرفدار در دنیا می باشد. ویژگی های نمای مدرن: سادگی، عملکردی بودن و کارایی، حذف جزئیات و تزیینات اضافی و دوری از تجملاتی بودن، استفاده از ریتم های عمودی، افقی و زاویه دار، ... می باشد. نمای رومی یکی از پرطرفدار ترین نماهای مورد استفاده در کشور ما می باشد. در طراحی و اجرای این نما از سبک معماری رومی الهام گرفته شده است. 

در نمای ورودی این سبک نما گاهی از ستون های بزرگ و غول پیکر برای افزایش ابهت ساختمان استفاده می شود. و سنگ نما رومی اصلی ترین متریال برای این نما است. البته خاستگاه این معماری را فقط نمی توان به روم باستان محدود نمود؛ زیرا در طول تاریخ موارد مختلفی از این سبک معماری در جای جای جهان (از جمله ایران باستان) ثبت شده است. تخت جمشید یکی از این موارد است که سرستون ها و کتیبه های آن شباهت زیادی به معماری رومی دارد.

اگر در سطح شهر بخصوص در مناطق آپارتمان نشین، یک گشت کوتاه بزنیم، متوجه می شویم اکثر آپارتمان ها دارای یک سبک نما می باشند با تفاوتی در جزییات. این سبک نما را که به نمای رومی هم شناخته می شود، نمای کلاسیک می گویند. نمای کلاسیک نمایی است مابین نمای مدرن و نمای رومی که البته بیشتر شبیه به نمای رومی می باشد.

نمای کلاسیک جزییات و پیچیدگی های کمتری نسبت به نمای مدرن دارد و استفاده از خطوط مستقیم به دو شکل افقی، عمودی و شکست خطوط را که از ویژگی های نمای مدرن است را هم میبینیم.

source: انواع نمای ساختمان ارزان قیمت

دکوراسیون کلاسیک خانه با سنگ تراورتن

سنگ تراورتن نما
سبک کلاسیک در دکوراسیون داخلی الهام گرفته از سبک معماری رومیان با انواع سنگ تراورتن در گذشته می باشد. به همین دلیل نام دیگر این سبک، سبک سنتی غربی است. درنتیجه می توان فهمید که این سبک یک سبک سلطنتی هم به حساب می آید. از سبک های سلطنتی هم چیزی به غیر از شکوه و عظمت انتظار نمی رود. یکی از بارزترین ویژگی های معماری رومیان عظمت، شکوه و جلال بناها بوده است، پس باید همین ویژگی را در نمای داخلی به وجود آورد.

سنگ ساختمانی به عنوان یک متریال طبیعی این ویژگی را به خوبی القا می کند. اگر خانه های مجلل را دیده باشید، حتما یک نکته توجه شما را خیلی به خود جلب کرده است. آن نکته فراوانی استفاده از سنگ ساختمانی است. از کف گرفته تا دیوارها، پله و راه پله، حتی در استفاده از وسایل دکوری مانند مجسمه یا ستون های سنگی از سنگ استفاده کرده اند. سبک کلاسیک در تضاد کامل با سبک مدرن، هم در نمای داخلی و هم در دکوراسیون داخلی قرار دارد.

برخی از ویژگی های این سبک عبارتند از: استفاده از سنگ کف مرمریت، تقارن کامل، نظم بسیار زیاد، دیوارهای بلند. استفاده از لوازم آنتیک و قدمی زیبا، استفاده از مبلمانی که در بازار به مبل سلطنتی معروف هستند و دارای پارچه های طرح دار می باشند، استفاده از پارچه و پرده های مجلل طرح دار، ... .

اما این طراحی یک طراحی بسیار پر هزینه می باشد. برای داشتن دکوراسیون داخلی با سبک کلاسیک نیاز است به یکسری نکات توجه کرد. نکاتی مانند ویژگی هایی این سبک که در بالا بیان کردیم. برای درک بهتر یک نمونه می آوریم. کفپوش کردن کف با سنگ مرمریت کرمی روشن. تزیین دیوار پشت تلوزیون با سنگ اسلب. استفاده از مبلمان با رنگ آّبی کم رنگ با دسته های چوبی که مبلمان در مرکز پذیرایی و روبه روی هم چیده شده اند. نصب پرده های پارچه ای با نقوش بزرگ به رنگ کرمی یا طیف رنگی از آبی.

source: دکوراسیون کلاسیک خانه با سنگ تراورتن

سنگ پله مرمر سفید

سنگ پله مرمر
از لحاظ ظاهری و کاربردی، نقش پله ها و سنگ ساختمانی پله اهمیت زیادی برای معماران و مهندسین در پروسه طراحی و اجرای بنا دارد. اگر چه در طراحی دکوراسیون منازل بیشترین توجه عمدتا بر روی فضای پذیرایی و آشپزخانه صرف می‌ شود اما توجه به مواردی همچون راه پله‌ می ‌تواند تغییرات قابل توجه و زیادی را در داخل و خارج خانه به وجود بیاورد.

این توجه در طراحی راه پله داخل ساختمان به مراتب اهمیت بیشتری نیز پیدا می کند. زیرا راه پله داخلی قسمت ‌های مختلف بنا را به هم مرتبط می ‌کند درنتیجه در زیبایی کلی و جزیی فضای داخلی تاثیر بسزایی دارد. اما برای ساخت راه پله تنها زیبایی فاکتور مهم نمی باشد، بلکه ایمنی آن هم مساله جدی ای است.

سنگهای ساختمانی جز متریالی هستند که از بالاترین درجه مقاومت در برابر عوامل مختلف برخوردار می باشند. از انواع سنگ برای راه پله می‌توان به سنگ تراورتن، گرانیت، دیوریت، سنگ مرمریت و مرمر اشاره کرد. و از بین این سنگهای ساختمانی، سنگ مرمر زیباتر از سایر سنگها می باشد.

مرمر یک سنگ دگرگونی آهکی است و از دگرگونی سنگ های آهکی به وجود می آید به این صورت که زمانی که سنگ آهک تحت تاثیر فشار و دمای زیاد قرار بگیرد دگرگون شده و شروع به تشکیل شدن می کند. مرمر در خالص ترین حالت ممکن خود یعنی با ۹۹% کلسیت، بسیار سفید و شفاف است.

اما تنوع رنگی این سنگ براساس میزان ناخالصی ها و نوع آنها زیاد می باشد. به عنوان مثال رنگ زرد یا قهوه ای ناشی از اکسید آهن آبدار، سرخ و یا صورتی ناشی از اکسید آهن، … است.  یکی از کاربردهای رایج این سنگ زیبا، برای سنگ پله است. سنگ مرمر به دلیل برخورداری از طرح و رنگ های بسیار زیبا، بلورهای شفاف با قابلیت انتقال نور، و جلا پذیری بالا در ساخت پله کاربرد فراوانی دارد.

source: سنگ پله مرمر سفید

سنگ فرش پیاده رو گرانیت

سنگ گرانیت
قبل از سنگفرش کردن معابر با سنگ کف، مشکلات زیادی برای انسان ها در هنگام عبور از این جاده ها به وجود می آمد. از جمله: ایجاد شدن گردوغبار زیاد، ایجاد گل و لای در زمان بارندگی، صاف و یکدست نبودن جاده که این خود مشکلات زیادی برای گاری ها، اسب ها، … به همراه داشت و غیره.

به همین دلیل انسان ها در آن زمان تصمیم به سنگ فرش کردن جاده ها و پیاده رو ها گرفتند. زیرا مشکلات آنان را در هنگام عبور و مرور بسیار کاهش می داد. اما چرا تصمیم گرفتند از سنگ ساختمانی استفاده کنند؟

زیرا سنگ طبیعی تنها ماده ای بوده که در طبیعت به فراوانی وجود داشت و علاوه بر این سنگ، در برابر همه این مشکلات مقاوم و پایدار بود. در آن زمان سنگ کف رودخانه ها را جمع آوری می کردند و با ملات ماسه به سطح جاده می چسباندند.

اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی و ساخت ماشین آلات پیچیده، نه تنها استفاده از سنگ ساختمانی برای معابر کم نشده، بلکه افزایش چشم گیری هم داشته است. به ویژه که سنگهای طبیعی تنوع بیشتری پیده کرده اند و می توان سنگفرش های زیبایی را در سطح شهر به وجود آورد. با وجود پیشرفت علم همه سنگهای ساختمانی را نمی توان برای معابر استفاده کرد. زیرا ساختار بعضی از سنگ ها نرم بوده و تحمل وزن را ندارند. ویژگی هایی که یک سنگ طبیعی برای پیاده روها باید داشته باشد را در زیر بیان کرده ایم.

پیاده روها و جاده ها جز قسمت هایی از سطح شهر هستند که در معرض تردد بسیار زیاد انسان ها و ماشین ها هستند. بنابراین اولین و مهمترین ویژگی سنگ طبیعی این است که تحمل وزن های زیاد را داشته باشد و در اثر تردد زیاد ترک برندارد و خرد نشود. ویژگی بعدی، مقاومت سنگ دربرابر تغییرات آب و هوا است. سنگهایی که در پیاده رو ها و جاده ها نصب می شوند در معرض شدید و مستقیم این تغییرات هستند. سنگ گرانیت و تراورتن ها از این مقاومت برخوردارند.

source: سنگ فرش پیاده رو گرانیت