آرشیو شهریور ماه 1401

خريد آنلاين سنگ ساختماني،فروش سنگ نما،نمايشگاه سنگ اسلب،سنگ صادراتي،شركت بازرگاني فروش سنگ،صادرات سنگ

قیمت سنگ نما رومی با سنگ مرمریت

سنگ نما رومی
ساختمان های امروزی از سنگ تراورتن به عنوان سنگ نما رومی استفاده می کنند. برعکس بناهای باستانی باقی مانده از دوران باستان که همانطور که مشخص است اکثر آنها، با سنگ مرمریت ساخته شده اند. این دوگانگی باعث شده سوالاتی مانند پرسش های زیر ایجاد شود.

آیا استفاده از سنگ مرمریت برای نمای رومی مناسب است؟ اگر پاسخ مثبت باشد در ادامه پرسده می شود پس چرا اکثرا سنگ تراورتن را برای این نما به کار می برند؟ یا سنگ مرمریت بهتر است یا سنگ تراورتن؟ 

سنگ مرمریت و مرمر به دلیل داشتن طرح های بسیار خاص و شیک در مقایسه با دیگر سنگ های ساختمانی، به بیشتر شدنِ این جلوه لوکس ساختمان کمک شایانی کرده اند. ولیکن این سنگ از جمله سنگ های طبیعی است که بیشتر برای نمای داخلی، سنگفرش، کف و پله مورد استفاده قرار می گیرد.

همچنین سنگ مرمریت نسبت به تراورتن چگالتر و دارای منافذ کمتری بوده و فراوری آن برای کاربرد در داخل و خارج ساختمان متفاوت است. در حالت کلی استفاده از مرمریت با ساب براق، برای نمای بیرون استاندارد نیست و جهت بکارگیری آن در نما باید به نوع مرمریت، ساب، ضخامت و دیگر ویژگی های این سنگ توجه ویژه ای داشت.

پس نتیجه می گیریم سنگ مرمر و مرمریت نسبت به سنگ تراورتن از مقاومت کمتری برخوردارند. از طرف دیگر به دلیل وجود معادن بیشمار سنگ تراورتن در ایران و جهان استفاده از سنگ نما رومی تراورتن بسیار راج تر می باشد. به همین دلیل است که اکثر ساختمان برای نمای رومی از سنگ تراروتن استفاده می کنند درنتیجه این ساختمان ها طول عمر زیادی دارند.

source: قیمت سنگ نما رومی با سنگ مرمریت

سنگ اسلب سفید ارزان

سنگ اسلب سفید
اگر سنگ اسلب دارای رنگ زمینه سفید هم باشد، محبوبیت بیشتری پیدا می کند، به خصوص برای سنگ کف. چرا که رنگ سفید خود، یکی از پرطرفدار ترین و پرفروش ترین رنگها می باشد، حال منحصربه فرد بودن این زیبایی ها در سنگهای اسلب بسیار بیشتر هم می شود.
زیرا همانطور که می دانید اسلب استون دارای ابعاد بزرگی می باشد، و این بزرگی موجب می گردد که وسعت بیشتری از زیبایی سنگ در معرض نمایش قرار بگیرید. افزون براین با پیشرفت صنعت در زمینه فراوری سنگها، جلوه ای بسیار متفاوت تر و جذاب تر از این زیبایی ها ایجاد شده است.
منظور تولید سنگهای اسلب بصورت بوک مچ و فورمچ است. سنگهای بوک مچ و فورمچ، ۲ یا ۴ اسلب استون هستند که در کنار یکدیگر قرار گرفته اند. البته از بوک مچ و فورمچ در سنگهای تایل هم استفاده می شود، اما در ابعاد اسلب رایج تر می باشد.
سنگهای اسلب در ورودی ساختمان ها، سرویس های بهداشتی، لابی های سالن های بزرگ، کف آسانسور، پشت شومینه و تلویزیون و… کاربرد دارند. انتخاب آنها توسط سازندگان و معماران با توجه به سبک معماری ساختمان انجام می گیرد، از بین سنگهای گرانیت، سنگ مرمریت و مرمر، سنگ تراورتن و کریستال.
اسلب چینی ازنا دارای زمینه سفید رنگ با رگه های موجی شکل خاکستری است. این سنگ در دیواره و کف کاربرد وسیعی دارد. هر چه رنگ زمینه سفید تر بوده و میزان رگه های موجود در آن کمتر باشد، سنگ از کیفیت بالاتری برخوردار است.
این سنگ دارای زمینه سفید یکدست می باشد و در سطح آن خطوط نامنظم مشکی و خاکستری مشاهده می شود. از بزرگترین و بارز ترین ویژگی های اسلب چینی سفید الیگودرز می توان به جذب آب ناچیز و قابلیت ایجاد قاب های زیبای بوک مچ و فورمچ در کف ساختمان اشاره نمود.
source: سنگ اسلب سفید ارزان

بهترین سنگ نما مدرن

سنگ نما مدرن
در ساخت نمای مدرن بیشتر از یک نوع متریال ساختمانی استفاده می شود، برخلاف نمای رومی یا کلاسیک. و سنگ تراورتن نما متریالی است که این طراحی خلاقانه را شیک تر و با شکوه تر جلوه می دهد. به همین دلیل است که نمای مدرن به یکی از محبوب ترین نماها برای ساختمانهای مسکونی، تجاری و اداری تبدیل شده است.

واژه “مدرن” به معنای نو، جدید، مد روز، باب روز، … می باشد. بنابراین زمانی که در مورد خانه هایی با نمای مدرن صحبت می کنیم، انتظار داریم شاهد نمایی باشیم که مطابق با به روزترین روش ها و متریال ها ساخته شده باشد. نمایی با خصوصیات: تاکید بر خطوط افقی و عمودی، استفاده از مصالح متنوع جدید و سنتی و ترکیبی از هر دو، ... .

با این حال بدون شک مصالحی که باعث دیده شدن بیشتر و افزایش جذابیت نمای مدرن می شود، استفاده و ترکیب سنگ نما با مصالح ساختمانی دیگر نظیر چوب، شیشه، آجر، بتن، … است. اما آیا سنگ مناسب برای نما مدرن هم مانند سنگ نما رومی، نوعِ خاصی است؟ یا می توان از همه سنگ های ساختمانی استفاده کرد؟

از آن جایی که متریالی که در نمای خارجی ساختمان به کار برده میشود، در معرض بیشترِ از بین رفتن هستند، باید از مصالح ساختمانی مناسب استفاد کرد. سنگ نما هم از این قاعده مستثنی نیست و از همه سنگهای ساختمانی طبیعی نمی توان برای نما استفاده کرد.

با این حال تنوع سنگ نما برای ساخت نمای مدرن بسیار بیشتر از نمای رومی است. زیرا یکی از دلایل زیبایی نمای رومی رنگ یکدست سفید یا روشن آن میباشد. ولی نمای مدرن با ترکیب رنگها و مصالح مختلف است که زیبا می شود. بنابراین تنوع و گوناگونی انواع سنگ نما برای ساخت نمای مدرن بسیار زیاد میباشد. مانند سنگ گرانیت، سنگ تراورتن، انواع مرمریت، لایم استون، سنگ های آنتیک، سنگهای مرمر، ، ... .

از بین سنگ های نمای ذکر شده، تراورتن ها بیشترین کاربرد را دارند. و پس از آنها مرمریت ها، مرمر ها و انواع گرانیت نیز بیشتر به کار برده می شوند. نمای مدرن این ویژگی را دارد که شما می توانید نمای ساختمان خود را به گونه ای بسازید که مشابه آن در ساختمان های دیگر نباشد. و اگر از سنگ نما استفاده کنید، قطعا این خاص بودن بیشتر هم می شود. زیرا دو سنگ ساختمانی طبیعی را نمی توان یافت که مشابه یکدیگر باشند.

source: بهترین سنگ نما مدرن

قیمت سنگ پله سفید

سنگ پله
اگر مصالحی که برای سنگ پله استفاده می شود، سفید رنگ باشد. به طور مثال سنگ پله سفید یا چوب هایی به رنگ سفید. زیرا رنگ سفید از قدرتمندترین رنگها برای استفاده در طراحی دکوراسیون داخلی به شمار می‌آید. با اینکه خود یک رنگ خنثی محسوب می ‌شود اما به راحتی با رنگ ‌های دیگر ترکیب شده و به نوعی به دیگر رنگ ‌ها اجازه می ‌دهد خود را به نمایش بگذارند.

سنگ ساختمانی مورد استفاده برای هر قسمت از ساختمان باید دارای ویژگی هایی باشد که مناسب همان قسمت باشد. به عنوان نمونه از هر سنگی نمی توان برای قسمت های آبریز خانه استفاده کرد. سنگ پله هم نیز از این قاعده مستثنی نیست.

یکی از دلایلی که استفاده از سنگ پله را برای ساخت پلکان، بسیار رایج کرده است همین مورد می باشد. رنگ سفید از جمله رنگهای است که به وفور در سنگهای ساختمانی یافت می شود. مانند: سنگهای مرمریت، انواغ گرانیت، سنگ تراورتن، … .

رنگ سفید از قدرتمندترین رنگها برای استفاده در طراحی دکوراسیون داخلی به شمار می‌آید. با اینکه خود یک رنگ خنثی محسوب می ‌شود اما به راحتی با رنگ ‌های دیگر ترکیب شده و به نوعی به دیگر رنگ ‌ها اجازه می ‌دهد خود را به نمایش بگذارند.

سنگ پله با زمینه سفید از تنوع بالایی برخوردار می ‌باشد اما اکثریت آنها قابلیت استفاده جهت راه پله را ندارند. در بین آنها می ‌توان به موارد زیر اشاره کرد: مرمریت جوشقان، سنگ چینی ازنا، مرمریت صلصالی، سنگ چینی قروه، ... . در آخر فراموش نکنید راه پله بیش از آنچه در ظاهر به نظر می آید نیاز به طراحی مهندسی دقیق و زیبا دارد.

source: قیمت سنگ پله سفید

قیمت سنگ تراورتن سفید ارزان

سنگ تراورتن سفید
تراورتن سفید یک نوع محدود از انواع سنگ نما نبوده و دارای انواع مختلفی می باشد. که این سنگهای تراورتن سفید هم دارای قیمت بسیار بالا و هم دارای قیمت پایین یا همان ارزان هستند. عوامل متعددی بر تعیین قیمت سنگ تراورتن سفید تاثیر گذار هستند، ولیکن می توان گفت سطح کیفی سنگ موثر تر از موارد دیگر است.

صرفه جویی کردن در هزینه های ساختمان امری است مهم. بنابراین تهیه کردن مصالح و لوازم ساختمانی با قیمت مناسب یکی از ضروری تری کارهایی است کارفرمایان باید انجام دهند. سنگهای تراورتن سفید از جمله همین مصالح می باشد. با این حال این به این معنا نیست که تراورتن های سفید ارزان قیمت، کیفیت خوبی ندارند. بلکه برخی از آنها جز محکم ترین سنگهای تراورتن هستند.

عملیاتی مانند مرحله ی برش، مرحله ی ساب و پولیش، مرحله بهبود کیفیت سنگ، لبه زنی سنگ، … که خودِ این مراحل دارای بخش ها، دستگاه ها و مواد مختلفی هستند. حال بسته به هرکدام از این موارد قیمت سنگهای ساختمانی افزایش یا کاهش می یابد. و بسته به این موارد سنگ ساختمانی به درجه های زیر تقسیم بندی می شود.

source: قیمت سنگ تراورتن سفید ارزان

خرید سنگ کف برای خانه

سنگ کف
در گذشته تنها مکان هایی که از سنگ کف برای کفپوش استفاده می کردند، مکان های عمومی مثل مجتمع های اداری، پزشکی، تجاری، هتل ها، رستوران ها، … بودند. چرا که سبک ساختمان سازی و سلیقه مردم به گونه ای بود که کف خانه را با فرش، موکت، … می پوشانند.

نوع کفپوش خانه علاوه بر اینکه در روح و زیبایی کلی خانه تاثیر زیادی دارد، از آنجایی که ترمیم یا تعویض کفپوش زمان بر و هزینه بر است، اهمیت دقت در خرید کفپوش را بیش از پیش کرده است. کفپوش ‌های سنگی بر اساس رده‌ی کیفی، ضریب اصطکاک، میزان جذب آب و مدل‌شان برای فضاهای مختلف مناسب هستند.

انواع مختلفی از سنگ‌ های کف وجود دارند که برای کفپوش ساختمان مناسب هستند و می ‌توانند از بهترین ‌ها در این زمینه باشند. این سنگها عبارتند از: گرانیت، مرمریت، مرمر، چینی، تراورتن.

سنگ کف به ویژه در ابعاد سنگ اسلب از رایج ترین متریال های برای پوشش کف ساختمان های مسکونی به حساب می آیند. اما تنوع سنگهای ساختمانی مناسب برای کف زیاد است و انتخاب را سخت می کند. در این مقاله به نکته هایی اشاره کردیم که شما را برای داشتن انتخاب بهتر کمک می کند.

کفپوش پذیرایی خانه به خاطر رفت و آمد بیشتر و در معرض دید بودن، زیبایی و استحکام‌ مهمتر می گردد. سنگ اسلب به خاطر ابعاد بزرگی که دارد، انتخاب مناسبی برای کف پذیرایی می باشد.

چون مقاومت سنگ در برابر اجسام سخت و وزن ها زیاد و فشارهای سطحی اهمیت دارد، ضخامت سنگ انتخابی هم اهمیت ویژه ای پیدا می کند. زیرا ضخامت بالای سنگ کف میزان این مقاومت را بالا می برد. عدم جذب رطوبت و آب، و عدم لغزش دو فاکتور مهم بعدی هستند که باید به آنها توجه کنید.

source: خرید سنگ کف برای خانه