آرشیو آذر ماه 1400

خريد آنلاين سنگ ساختماني،فروش سنگ نما،نمايشگاه سنگ اسلب،سنگ صادراتي،شركت بازرگاني فروش سنگ،صادرات سنگ

قيمت سنگ مرودشت و كاربرد آن

يكي از پرفروش ترين سنگ هاي ساختماني، خريد سنگ مرودشت است. چرا كه اين سنگ يكي از سفيدترين سنگهاي طبيعي بوده و دل هر خريداري را مي برد.

سنگ مرودشت از خانواده سنگهاي طبيعي مرمريت مي باشد و از معادن سپيد سنگ مرودشت در استان فارس استخراج مي شود. اين سنگ زيباي مرمريت بدليل رنگ سفيد و يكدست بودن آن گزينه بسيار مناسبي براي نماي ساختمان مي باشد اما نه همه نماها، بلكه نماي داخلي.

زيرا سنگ مرمريت مرودشت يك سنگ آهكي بوده و به همين دليل از جذب آب بالايي برخوردار است. به همين دليل نميتوان آن را در هر مكاني استفاده كرد. بنابراين از سنگ مرودشت بايد در مكان هايي استفاده كرد كه در معرض آب يا رطوبت نيستند. مانند ديوار هاي داخلي، كفپوش پذيرايي، ديوار راه پله، ديوار پاركينگ مي باشد.

اما شايد ديده يا شنيده باشيد كه از اين سنگ، به عنوان سنگ نما در نماي خارجي هم استفاده مي شود؛ و حال اين سوال برايتان پيش مي آيد كه چطور از مرمريت مرودشت استفاده كرده اند؟

در واقع قبل از روانه اين سنگ ساختماني به بازار براي فروش و خريد سنگ مرودشت، در زمان توليد و فرآوري آن از موادي استفاده مي كنند كه مقاومت سنگ را افزايش مي دهند.

درنتيجه اگر قصد استفاده از مرمريت مرودشت براي نماي خارجي را داريد حتما از فروشنده بپرسيد براي نماي اصلي مناسب است يا نه. اما سنگ مرودشت معمولا بصورت سابيده، چرمي و تيشه اي فرآوري مي شود.

source: قيمت سنگ مرودشت و كاربرد آن

فروش ويژه سنگ نما

سنگ تراورتن از جمله ­ي پر استفاده ترين سنگهاي ساختماني مي باشد. بنابراين همه افراد به دنبال خريد سنگ نما ارزان هستند. چرا؟ زيرا اين سنگ با انواع شرايط آب و هوايي و موقعيت جغرافيايي هر منطقه سازگار است و مهمتر از آن با همه سليقه ها هماهنگ و جور است.

در صنعت ساختمان سازي به تمامي وجوه بيروني يا خارجي ساختمان، نما مي گويند. اما اگر بخواهيم دقيق تر به اين موضوع بپردازيم بايد بگوييم نما شامل فضاي داخلي ساختمان هم مي باشد. به اين دليل كه به همان ميزان كه نماي بيروني ساختمان بايد جلب توجه كنند باشد، نماي داخلي هم بايد لوكس و جذاب باشد.

اما اين بدان معنا نيست كه هر متريالي كه براي نماي بيروني مناسب است، براي فضاي داخلي ساختمان هم ايده آل است. زيرا اين دو فضا ويژگي هاي خاص خود را دارند. پس بايد در تعريف سنگ نما تجديد نظر كرد و نماي داخلي را هم در اين تعريف قرار داد. به همراه متريال هاي مناسب براي هر دو نما.

سنگ نما، نماي خارجي ساختمان و سنگ تراورتن سه موضوعي هستند كه هميشه با هم عجين هستند. به ويژه براي نماي رومي ساختمان و سنگ نماي رومي. شايد بتوان گفت نماي رومي، تنها نمايي است كه تماما از سنگ تراورتن ساخته مي شود.

تراورتن سنگي است كه بازه رنگي بسيار متنوعي دارد. از رنگهاي خاص مانند قرمز و زرد گرفته تا رنگهاي رايج در سنگهاي ساختماني مانند سفيد و كرم. اما ويژگي هاي اين سنگ هستند كه تراورتن را به يكي از پرفروش ترين سنگهاي ساختماني طبيعي تبديل كرد است. به همين دليل است خريد در فروش ويژه سنگ نما بهترين انتخاب است.

علاوه بر ويژگي هاي بالا بايد مشخصات زير را براي سنگ تراورتن و انواع سنگ نما برشمرد:

  • تراكم پايين و وزن كمتر
  • مقاومت بالا
  • چسبندگي بالا
  • داراي تخلخل

لازم به ذكر است سنگ گرانيت و برخي از انواع مرمريت ها مانند كريستال هم قابليت استفاده در نماي خارجي را دارند.

source: فروش ويژه سنگ نما

سنگ هرسين پله

راي ساخت پله و راه پله بايد از متريالي استفاده كرد كه زيبا بوده و باعث صدمه زدن به افراد هم نشود. مانند سنگ هرسين پله. زيرا پله و راه پله علاوه بر راه ارتباطي بين طبقات، به سلامت افراد هم مرتبط مي شود. چرا به طور خاص سنگ مرمريت هرسين براي پله؟ زيرا از آزمايش هايي كه به منظور استفاده براي پله، بر روي اين سنگ انجام شده است، سربلند بيرون آمده است.

سنگ هرسين از نوع سنگهاي دگرگون شده بر پايه كربنات كلسيم است و داراي كاني هاي كلسيت، دولوميت و كريستالها مي باشد. بافت و ساختار اين كاني ها در اثر فشار و حرارت بالا به يك كلسيت بزرگ و رگه دار تبديل شده است.

سنگ هرسين پله يكي از شناخته شده ترين و پرفروش ترين سنگهاي مرمريت ايران است. وجود چند ويژگي مهم در سنگ مرمريت هرسين اين سنگ را به عنوان يك برند معروف در گروه بهترين سنگ مرمريت معرفي كرده است. اين ويژگي ها و مشخصات عبارتند از:

معيار انتخاب سنگ براي پله را ميتوان به دو فاكتور مهم داخل بنا و خارج از بنا تقسيم كرد. جنس سنگ و فراوري هاي سنگ نسبت به كاربرد در يكي از اين دو حالت تغيير ميكند. پله در فضاهاي داخلي غالبا و اصولا بايد زيباتر، ظريف تر با سطحي براق و شفاف باشد.

پله در فضاي خارجي بايد استقامت در برابر شرايط سخت (چه از لحاظ آب و هوايي و چه از لحاظ كاربري) را داشته باشد و علاوه بر آن مشكل لغزندگي نداشته و اصطكاك سطحي مناسب داشته باشد.

source: سنگ هرسين پله