آرشیو فروردین ماه 1400

خريد آنلاين سنگ ساختماني،فروش سنگ نما،نمايشگاه سنگ اسلب،سنگ صادراتي،شركت بازرگاني فروش سنگ،صادرات سنگ

سنگ مرمريت صادراتي

خاك ايران از غني ترين خاك هاي دنيا به حساب مي آيد. به همين دليل داراي معادن سنگ ساختماني زيادي مي باشد. به ويژه سنگ مرمريت، تراورتن و گرانيت.

افزون بر فراواني معادن سنگ طبيعي در ايران، سنگهاي ايراني از باكيفيت ترين سنگهاي ساختماني در دنيا مي باشند. و از آنجايي كه سنگ ساختماني از اصلي ترين مصالح ساختماني مي باشد، خواستاران سنگ ايران هم زياد هستند.

اما در چنين موقعيتي سنگ ايران سهم كمي از بازار جهاني سنگ ساختماني را در اختيار دارد. و دليل آن هم تحريم هايي است كه ايران با آنها روبه رو است.

با اين حال و با وجود تحريم ها تعدادي از سنگهاي ايران هستند كه به كشورهاي ديگر صادر مي شوند. سنگ مرمريت، تراورتن، مرمر و چيني، … از جمله ي اين سنگ ها هستند. و در بين اين سنگهاي ساختماني، سنگ مرمريت از توجه بيشتري برخوردار است. دلايل متعددي براي صادرات بيشتر سنگهاي مرمريت وجود دارد كه آنها را در زير بيان كرديم.

سنگ مرمريت صادراتي

اگر بخواهيم از زيباترين سنگهاي طبيعي نام ببريم، بدون شك سنگهاي مرمريت در بالاي اين ليست قرار مي گيرند. زيرا هم تنوع رنگ بسيار زيادي دارند و هم طرح هاي جذاب و خاص.

و اين موضوع در اينجا اهميت پيدا مي كند كه امروزه استفاده از سنگ ساختماني در طراحي دكوراسيون داخلي در حال گسترش است. حتي در ساخت لوازم و مبلمان خانه. درنتيجه شايد نتوان سنگي به زيبايي سنگ مرمريت براي اين منظور پيدا كرد. به خصوص كه تقريبا هر رنگي كه مدنظرتان باشد را مي توان در سنگهاي مرمريت پيدا كرد.

ويژگي مهم ديگري كه سنگ مرمريت دارد، صيقلي بودن سطح آن است. هرچند كه سنگهاي ساختماني ديگر مانند گرانيت ها هم داراي سطح صيقلي هستند اما به اندازه مرمريت ها براق نيستند.

source: سنگ مرمريت صادراتي

ساخت شومينه

در مقالات قبل در مورد كارهاي تزييني كه با استفاده از سنگ نما ساختماني مي توانيم انجام دهيم صحبت كرديم. كارهايي مانند ساخت ستون سنگي، صراحي، آبنما هاي بي نهايت زيبا، … . اما در اين ايجا قصد داريم درمورد شومينه يا بخاري ديواري به گفت و گو بپردازيم. زيرا شومينه هم در نماي سنتي كاربرد دارد و هم در نماي مدرن.

شومينه از قديمي ترين كارهاي دكوراتيوي بوده كه در داخل خانه استفاده مي شده است. هرچند كه در ابتدا شومينه وسيله تزييني نبوده و فقط براي ايجاد گرما آن را مي ساختند. اما امروزه تنها گرمايش شومينه مهم نيست، بلكه زيبايي آن هم از اهميت زيادي برخوردار است.

علاوه بر كارايي شومينه، در گذشته آن را با سنگ هاي طبيعي بي قواره مي ساختند. مانند سنگ هاي بزرگ رودخانه. اما در چند سال اخير به دليل اينكه زيبايي شومينه هم مورد توجه قرار گرفت، متريال مورد استفاده براي ساخت شومينه هم تغيير كرد.

بيشترين مصالحي كه براي ساخت شومينه يا بخاري ديواري استفاده مي شود، سنگهاي ساختماني و تزئيني، شيشه، سيمان، آجر، چوب مي باشد. هركدام از اين مواد بر اساس نوع سوخت شومينه انتخاب مي شود.

انواع شومينه

  • شومينه برقي: همانطور كه از اسمش پيدا است اين مدل از شومينه با وصل به جريان برق، گرما توليد مي كند.
  • شومينه گازي: شومينه هاي گازي كارايي خوبي دارند، اما در مكان هايي مي توان آن را نصب كرد كه بتوان شومينه را به گاز وصل كرد.
  • شومينه الكلي: اين شومينه در مقايسه با دو مدل قبل استفاده راحت تري دارند. زيرا نوع سوخت آنها الكل و اتانول مي باشد. به همين دليل در هر مكاني مي توان آن را نصب كرد. اما در مقابل براي گرم كردن فضاهاي بزرگ مناسب نيستند.

در حال حاضر شومينه ها يا روميزي هستند يا ديواري كه نوع ديواري آن هنوز پرطرفدار ترين است. شومينه هاي ديواري را مي توان هم به ديوار هاي اصلي خانه نصب كرد، هم مي توان به صورت ديوار جدا كننده دو فضا و هم به صورت يك ديوار تزييني جدا.

سنگهاي ساختماني مانند سنگ آنتيك، سنگ هاي مرمر و مرمريت به خصوص در ابعاد سنگ اسلب بهترين و زيباترين سنگ هاي طبيعي هستند كه مي توان از آنها براي تزيين شومينه استفاده كرد.

همچنين سنگ ساختماني را مي توان در ساخت همه مدل هاي شومينه به كار برد. اگر سبك نماي داخلي خانه شما حالت سنتي دارد مي توانيد از سنگ ساختماني آنتيك براي تزيين ديوار شومينه استفاده كنيد.

source: ساخت شومينه