آرشیو خرداد ماه 1400

خريد آنلاين سنگ ساختماني،فروش سنگ نما،نمايشگاه سنگ اسلب،سنگ صادراتي،شركت بازرگاني فروش سنگ،صادرات سنگ

بهترين سنگ براي كف خانه

در بازار انواع كفپوش براي استفاده در كف ساختمان موجود مي باشد، كه در بين همه آنها سنگ كف از فروش بيشتري برخوردار است. زيرا سنگ ساختماني ويژگي هايي دارد كه آن را در مقايسه با متريال هاي ديگر به برتري مي رساند.

ويژگي هايي مانند: مقاومت در برابر ضربه، سايش، آتش سوزي و حرارت، مواد شويند، زيبايي خاص، … . و دركنار اين ويژگي ها، بايد به طول عمر زياد هم اشاره كنيم. مساله اي كه در انتخاب كفپوش مناسب بسيار تاثير گذار است.

سنگ كف از جمله موادي است كه در طولاني مدت نياز به تعوض ندارد و درصورت ترميم هم نياز به ترميم كل كفپوش نمي باشد. مگر در موارد خاص. و همچنين اگر بر روي سنگ كف لكه اي ايجاد شود كه نتوان آن را از بين برد، با كفسابي ساده، لكه به راحتي از بين مي رود.

به همين دليل است كه سنگهاي ساختماني به خصوص سنگهاي كف از جلا پذيري بسيار ايده عالي برخوردار هستند. فاكتور ديگري كه در انتخاب كفپوش مناسب حائز اهميت است، ايق حرارتي بودن آن است.

زيرا با پيشرفت تكنولوژي سعي بر اين است كه از موادي براي كفپوش استفاده كرد كه به راحتي گرما يا سرما را انتقال دهد اما در مصرف انرژي هم صرفه جوي شود. در اين مورد سنگ ساختماني به خوبي از پس آن برآمده است، به ويژه براي سيستم هاي گرمايش از كف.

در زمان خريد سنگ كف بايد به ۲ نكته توجه كنيد.

۱- سنگ كف براي داخل ساختمان و بيرون ساختمان متفاوت است. بهترين سنگ براي داخل ساختمان سنگهاي مرمر و مرمريت هستند. به ويژه سنگهاي زمينه روشن سفيد، كرمي، … . و براي بيرون ساختمان سگهاي تراورتن و گرانيت.

۲- سنگي را انتخاب كنيد كه ليز نباشد. ازجمله ايراداتي كه به سنگ ساختماني گرفته مي شود ليز بودن است. كه خوشبختانه امروزه در مراحل فراوري سنگهاي ساختماني از موادي استفاده ميكنند كه ليز بودن سنگ را تا حد ممكن كمتر كرده است.

source: بهترين سنگ براي كف خانه

انواع سنگ گرانيت مشكي

سنگ گرانيت هميشه به عنوان مقاوم ترين و محكم ترين سنگهاي ساختماني شناخته مي شود. زيرا جز سنگهاي آذرين به حساب مي آيد؛ و سنگهاي آذرين هم در شرايط بسيار سختي تشكيل ميشوند.

به همين دليل است كه سنگهاي گرانيت جز معدود سنگهايي هستند كه در تمام قسمت هاي ساختمان و معابر كاربرد دارند. اعم از نماي خارجي، نماي داخلي، پله و راه پله، محوطه و فضاي سبز، مجتمع هاي عمومي، … .

اما در مقابل گرانيت ها از تنوع رنگ و طرح كمتري در مقايسه با سنگهاي مرمر، مرمريت، تراورتن، … برخوردار هستند. بافت اكثر سنگهاي گرانيت دانه به دانه است كه به بافت گل پنبه اي شناخته مي شود. اندازه اين دانه ها از درشت تا كوچك در سطح سنگ ديده مي شوند.

خانواده سنگ گرانيت مشكي داراي زمينۀ كاملاً مشكي هستند كه گاهي به صورت مشكي پركلاغي ديده مي شوند و گاهي به صورت مشكي دانه هاي اشكي. منظور از دانه اشكي دانه هاي سفيدي هستند كه در سطح سنگ پراكنده شدند.

سنگ گرانيت مشكي علاوه بر اينكه رنگ بسيار زيبايي دارد، به هيچ عنوان در برابر تابش نور خورشيد تغيير رنگ نميدهد (برعكس سنگهاي مرمريت مشكي). اين موضوعي است كه باعث شده سنگ گرانيت مشكي در بازار سنگ بسيار پرطرفدار و پرفروش گردد

source: انواع سنگ گرانيت مشكي