آرشیو بهمن ماه 1401

خريد آنلاين سنگ ساختماني،فروش سنگ نما،نمايشگاه سنگ اسلب،سنگ صادراتي،شركت بازرگاني فروش سنگ،صادرات سنگ

قیمت سنگ مرمریت لاشتر

مرمریت لاشتر
مرمریت لاشتر از معادن استان اصفهان و در منطقه لاشتر استخراج می شود. در زمان تولید این سنگ کف زیبا، آن را به روش های مختلف فرآوری می کنند. مانند: سابیده و هوند، سند بلاست یا بوش همر، بوش همر چرمی، تیشه ای ( دستی و ماشینی)، تامبل، بادبر و گیوتین، کوبیک.

هرچند که این سنگ ویژگی های خیلی خوبی دارد، با این حال با این روش های فرآوری معایب آن بسیار کاهش پیدا می کند. پس ویژگی های مرمریت لاشتر عبارتند از: مقاومت بسیار بالا نسبت به ضربه و خوش قلم، دوام و طول عمر زیاد، مقاومت سایشی زیاد، مقاومت فشاری بالا، صیقل پذیری عالی، جذب آب کم، استحکام بالا، متراکم.

پس با این حساب از مرمریل لاشتر در دیوارهای داخلی، حمام و سرویس بهداشتی، آشپزخانه، مصنوعات سنگی (ستون، صراحی، مجسمه، شومینه، …)، انواع سنگ کف، انواع کانتر، جزیره و میز، پله و راه پله، نمای بیرونی می توان استفاده کرد.

ترکیب رنگ زمینه مشکی یکدست با رگه های سفید نامنظم باعث شده است که از قرار گیری بلوک های این سنگ در کنار یکدیگر، طرح های بسیار خاص به وجود آید. به ویژه در ابعاد سنگ اسلب مرمریت لاشتر.

source: قیمت سنگ مرمریت لاشتر

طراحی نمای اصلی با سنگ نما سفید

سنگ نما سفید
با توجه به کاربرد انواع سنگ تراورتن سفید مات و نیاز مشتری روش فراوری سنگ متفاوت می باشد. که شامل تیشه‌ زنی، ساب ‌زنی، هوند، آنتیک، مضرس‌ کاری، … است. حال برای تولید سنگ نما سفید مات از روش هوند برای فراوری آن استفاده می کنند. در فرآوری هوند پرداخت سنگ به گونه ای انجام می شود که سنگ سطحی کاملا صاف دارد اما مات و کدر. در فرآوری هوند، سنگ قابلیت انعکاس نور را از خود ندارد و لکه کمتری را نشان می دهد.

به همین دلیل است که سنگهای نما سفید مات برای استفاده در نمای اصلی از بهترین گزینه ها هستند. حال در بین انواع سنگ نما سفید، سنگهای تراورتن سفید انتخاب بهتری هستند. سنگهایی مانند: سنگ تراورتن عباس آباد، دره بخاری، سنگ تراورتن حاجی آباد، ابیانه، انواع تراوتن های سفید تکاب، آتشکوه، تراورتن طبس، غیره.

تنوع سنگهای ساختمانی که برای نمای اصلی بنا استفاده می شود، بسیار زیاد است. اما میزان فروشی که انواع سنگ نما سفید دارند، در مقایسه با دیگر انواع سنگ نما، به مقدار قابل توجهی بیشتر می باشد. فروش بالای سنگهای نما سفید دلایل متعددی دارد.

این سنگهای نما عایق حرارتی در برابر نور خورشید  هستند، یعنی از ساختمان در برابر گرمای زیاد محافظت می کنند. رنگ سفید، یک رنگ خنثی است که مورد پسند بیشتر افراد می باشد. همچنین سنگ نما سفید را می توان در هر سبک معماریِ نمای اصلی استفاده کرد. از نما رومی که مخصوص این سنگ است گرفته تا نماهای مدرن که در ترکیب با متریال های دیگر ساخته می شود.

افزون بر این موارد معادن سنگ نما سفید در کشور زیاد است. به همین دلیل این سنگهای نما نه تنها کمیاب نیستند، بلکه به راحتی در بازار سنگ می توان آنها را خریداری کرد. این موضوع موجب گردیده که سنگهای نمای سفید از قیمت مناسبی برخوردار باشند. زیرا دسترسی به آنها راحت است و هزینه ی واردات هم نیز بر روی سنگ نما اعمال نمی شود.

source: طراحی نمای اصلی با سنگ نما سفید

بهترین سنگ کف حیاط چیست

سنگ کف حیاط
اولین نکته ای که برای سنگ کف کردن حیاط ساختمان با سنگ طبیعی باید مدنظر داشته باشید، نوع آب و هوای منطقه جغرافیایی است. برای مثال اگر در منطقه ای که اکثرا هوای بارانی دارد از سنگی استفاده کنید که جذب آب آن درمقایسه با دیگر سنگ ها بیشتر باشد، در مدت زمان کوتاهی سنگ حیاط از بین می رود. یا برخی از سنگهای طبیعی در مقابل تابش نور خورشید تغییر رنگ می دهند.
مورد بعدی قیمت سنگ کف حیاط است. انتخاب سنگ باید براساس میزان بودجه، نوع طراحی حیاط، میزان مساحت سنگفرش کردن حیاط، میزان در دسترس بودن سنگ و ویژگی های آن، … صورت گیرد. همچنین فراموش نکنید نوع سنگِ ساختمانی به کار گرفته شده بر روی قیمت کل ساختمان هم تاثیر فراوانی دارد.
ما در ادامه به معرفی ۳ نوع از سنگهای ساختمانی طبیعی می پردازیم که برای اکثر آب و هوا مناسب می باشند. همینطور بر پایه نوع سورت بندی بازه قیمتی متفاوتی دارند.
یعنی انواع سنگ گرانیت، سنگ تراورتن و سنگ ریزه. به جرات می ‌توان گفت ساده‌ترین و کم هزینه ‌ترین سنگ فرش برای محوطه یا حیاط، استفاده از سنگ ریزه است. سنگ ریزه ها از سنگ های طبیعی مثل سنگ مرمر، مرمریت، گرانیت، سنگهای رودخانه ای و … به وجود می آیند. این سنگها داری ابعاد بسیار کوچک با رنگ و بافت متنوعی هستند.
سنگ تراورتن از تنوع زیادی برخوردار است که همگی بسیار زیبا هستند. تراورتن بدلیل داشتن حفره‌ های ‌ریز و کوچک در داخل خود، و فراوری آن با بتونه یا رزین، مقاومت زیادی در برابر عوامل تخریب زا دارد. هرچند مقاومت سایشی کمتری در قیاس با برخی از سنگهای طبیعی دیگر داشته اما برای استفاده در محیط‌ های پر رفت ‌وآمد کاملا مناسب است.
استحکام بالای سنگ گرانیت و مقاومت آن در برابر ضربه و تغییرات دمایی در فصول مختلف این سنگ را برای اجرای در کف حیاط مناسب کرده است. زیبایی سنگ گرانیت روی محیط حیاط تاثیر مثبت داشته و از نمونه سازه ‌های گران قیمت برای سنگ حیاط به شمار می‌آید.
source: بهترین سنگ کف حیاط چیست

قیمت سنگ مرمریت بیشتر است یا سنگ ترامیت

سنگ مرمریت
سنگ ترامیت یک سنگ ساختمانی است که فاقد هرگونه ناخالصی می باشد. به همین دلیل دارای رنگ زمینه سفید یکدست و یکنواخت است. سنگ ترامیت، نداشتن ناخالصی را مدیون شرایطی است که در آن تشکیل شده است. در واقع ترامیت نوعی سنگ رسوبی آهکی می باشد که میزان آهک آن از سنگ تراورتن بیشتر است.

اما برخلاف سنگ های هم خانواده خود در معرض فشار و دمای زیاد قرار نگرفته است. مواد تشکیل دهنده سنگ ترامیت عمدتا ماسه و خاک رس هستند.

حال که متوجه شدید که سنگ ساختمانی ترامیت چیست، می توانید پی ببرید که سنگ مرودشت ماهیت سنگهای مرمریت را دارد یا سنگهای ترامیت را. درواقع سنگ مرودشت یک سنگ مرمریت است اما به دلیل شباهت زیاد ظاهری آن به سنگ تراورتن و نوع بافت آن، به سنگ ترامیت هم شناخته می شود.

source: قیمت سنگ مرمریت بیشتر است یا سنگ ترامیت

ارزانترین سنگ تراورتن سفید

سنگ تراورتن سفید
ویژگی جالبِ انواع سنگ تراورتن سفید اینجاست که هر چقدر آفتاب بیشتری به روی آنها بتابد رنگشان روشن تر و یکدست تر خواهد شد. که درنتیجه باعث بیشتر شدن ارزش سنگها و درنهایت افزایش قیمت ساختمان می شود.

همچنین سنگ تراورتن بسته به اینکه از چه جهتی برش داده می شود می تواند ساختار لایه به لایه یا بدون لایه داشته باشد. که اصطلاحا گفته می شود سنگ موجدار یا بی موج تراورتن. حال هرچقدر سطح تراورتن های سفید بدون لایه باشد کیفیت و قیمت آن نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

این نوع از سنگ ویژگی های عالی دارد و این ویژگی ها کاربرد سنگ تراورتن را بیشتر کردند. که شامل کارایی در فضای بیرون و داخل ساختمان ها، در مکان های عمومی و غیره. بخصوص تراورتن های سفید به دلیل رنگی که دارند. ۴حال مکانی که برای استفاده از این سنگ ساختمانی سفید بسیار ایده ال می باشد را پیشنهاد می دهیم.

دیوارها نقش مهمی در طراحی کلی ساختمان دارند. بنابراین برای انتخاب سنگ مناسب هر یک از این سازه ها باید به کارکرد و شرایط مختلف آن ها توجه کرد. به ویژه سنگ دیوار فضاهای بیرونی که باید مقاومت و دوام کافی در برابر شرایط آب و هوایی مختلف را داشته باشد. تراورتن های سفید نه تنها برای سنگ کف ساختمان کاربرد دارند، بلکه برای کفپوش استخرهای خانگی هم نیر مناسب هستند. زیرا لغزندگی ایجاد نمی‌ کنند.

و چهارمین مکان که برای استفاده از سنگ تراورتن سفید پیشنهاد می شود کابینت و میز جزیره آشپزخانه است. زیرا هم تمیز کردن آن به آسانی انجام می‌شود و هم اینکه تغییر بسیار زیادی در نمای آشپزخانه ایجاد می‌ کند. همچنین به راحتی می توان تراورتن سفید را با متریال دیگر و وسایل آشپزخانه، هماهنگ کرد.

source: ارزانترین سنگ تراورتن سفید