آرشیو آذر ماه 1401

خريد آنلاين سنگ ساختماني،فروش سنگ نما،نمايشگاه سنگ اسلب،سنگ صادراتي،شركت بازرگاني فروش سنگ،صادرات سنگ

قیمت سنگ نما رومی جدید

سنگ نما رومی
به دلیل شرایطی که سنگ تراورتن در آن تشکیل می شوند، دارای ساختار لایه به لایه هستند. و براساس نحوه برش به دو دسته تراورتن های موج دار و بی موج تقسیم می شوند. نکته مهم این است که از تراورتن های رنگ روشن و بی موج برای اجرای این سبک استفاده می شود. چرا که مقاومت تراورتن بی موج در برابر برش خوردن و ابزار زدن بیشتر است و از لحاظ اقتصادی به صرفه تر هستند.
از طرف با استفاده از ماشین های برش CNC و واترجت جدید می توان از سنگ های تراورتن بیشتری به جهت ساخت اِلمان های سبک رومی استفاده کرد. زیرا به وسیله این دستگاه ها امکان ایجاد هر طرح و نقشی که تا قبل از این در برخی از سنگها ممکن نبود، براحتی مهیا شده است.
بابراین از سنگهای تراورتن بیشتر و جدیدتری برای ساخت این نما می توان استفاده کرد. سنگ هایی نظیر: سنگ تراورتن دره بخاری، تراورتن کرم یزد، سنگ عباس آباد، تراورتن آتشکوه، انواع تراورتن تکاب، ابیانه، سورت های ممتاز تراورتن طبس، سنگ تراورتن حاجی آباد، … .
یکی از دلایلی که طراحان و صاحبان از نمای رومی و سنگ نما رومی استفاده می کنند این است که نظر هر رهگذری را به خود جلب می ‌نماید. نمای رومی از معدود سبکهای معماری می باشد که احساس نوعی از کاخ نشینی را به ساکنین آن ساختمان ها القا می‌کند.
زیرا نمایانگر قدرت، شکوه و عظمت است؛ عظمتی بجا مانده از دوران باستان. و این شکوه را مدیون جزئیات متعدد و پیچیده، استفاده از سنگ‌ ساختمانی به عنوان متریال اصلی و وجود عناصر زینتی فراوان می باشد. و ویژگی های دیگری از جمله: استفاده از قوس ‌ها، ستون ‌ها و سر ستون های بزرگ، استفاده از سنگ ‌تراشی ‌ها و انواع کتیبه ها.
حساسیت اجرای نمای رومی از این رو است که بتوان این جزئیات زیاد را به بهترین نحو و بدون مشکل ساخته و نصب کرد. به همین دلیل کیفیت اجرای جزئیات اهمیت فراوانی دارد. بیشتر نماهای رومی با استفاده از سنگ تراورتن اجرا می ‌شوند.

قیمت سنگ اسلب صادراتی باکیفیت

سنگ اسلب
در بازار جهانی تنها سایز مورد پذیرش تولید کنندگان سنگهای ساختمانی، ابعاد اسلب است. به همین دلیل تمام سنگهای ساختمانی به صورت اسلب صادر می شوند تا کشورِ مقصد، در ابعاد دلخواه و کوچکتر آنها را برش بدهد. سنگ صادراتی اسلب را باید با ساب عالی، ضخامت یکسان و شفافیت بالا برش داد. لازم به ذکر است برش این سنگ باید بسیار دقیق و یکنواخت انجام شود تا بتواند کیفیت لازم جهت صادرات را داشته باشد.

سنگ اسلب به دلیل یک تکه بودن از قدرت چسبندگی بسیار خوبی برخوردار است و اجرای آن آسان و نصب سریعی دارد. این ویژگی ها موجب شده تا این سنگ زیبا در زمره پر فروش ترین سنگهای صادراتی قرار گیرد. همچنین به عدم نیاز به بندکشی اشاره نمود. این سنگ به دلیل ابعاد بزرگی که دارد معمولا به صورت یک تکه در نما کار می شود. 

و این موضوع سبب شده، فاصله و شیار هایی که در بین سنگ های تایل ایجاد می شود در این سنگ نباشد. درنتیجه نیاز به بندکشی هم از بین می رود. همچنین در این سنگها با این ابعاد از هیچ گونه رنگ و یا اپوکسی استفاده نشده و ظاهر و رنگ طبیعی سنگ ساختمانی کاملا حفظ می شود.

source: قیمت سنگ اسلب صادراتی باکیفیت

سنگ کابینت آشپزخانه

سنگ کابینت
چه قصد ساخت آشپزخانه داشته باشید، چه تعویض و ترمیم دکوراسیون آن، نباید در انتخاب و خرید سنگ ساختمانی کابینت آشپزخانه سهل ‌انگاری کرد و یا دقت کافی به خرج نداد. زیرا سنگ کابینت مانند سنگ کف، همواره در معرض انواع مواد شوینده‌ و ضربه است. پس باید سنگ‌ هایی را انتخاب کرد که مقاومت بالایی در برابر ضربه و شوینده ‌ها داشته باشند.
علاوه براین جذب آب سنگ کابینت باید پایین، و در برابر سایش و به خصوص حرارت از مقاومت بالایی برخوردار باشد. تنوع زیاد سنگ کابینت آشپزخانه باعث می گردد خرید مناسب ترین سنگ برای این منظور به یکی از چالش برانگیز ترین انتخاب ها تبدیل گردد.
این انتخاب باید به گونه ای باشد که سنگ کابینت شما هم دوام و طول عمر بالایی داشته باشد؛ و هم با مکان مورد استفاده و سبک زندگی تان سازگاری داشته باشد. سنگ کابینت گرانیت، مرمر، کوارتز، سنگ تراورتن، چینی، سنگ مرمریت، کوارتز، … از جمله دسته سنگهای ساختمانی هستند که برای کابیت استفاده می شوند.
حال هر کدام از این سنگها، نمونه های بیشماری دارند بخصوص در ابعاد سنگ اسلب، که انتخاب براساس سلیقه شما صورت می گیرد. زیرا پرکاربردترین و جذاب‌ترین قسمت هر خانه ‌ای، آشپزخانه‌ی آن است. آشپزخانه، محور اصلی سازه است و طبیعی ست که کارایی و جلوه ظاهری آن، حرف اول را می ‌زند. به ویژه در ساختمان های امروزی که دیوار وسط آشپزخانه و قسمت پذیرایی عملا حذف شده است.
حال کابینت ها سهم اعظمی از آشپزخانه را به خود اختصاص می دهند. چراکه قسمت زیادی از دیوارها را، از بالا تا پایین می‌پوشاند. از طرف دیگر در محیط آشپزخانه به دلیل امکان آسیب رسیدن به سطوح و در معرض قرار گرفتنِ بیشتر در برابر عوامل تخریب زا، بهترین گزینه به کار بردن سنگ برای کابینت می ‌باشد.
source: سنگ کابینت آشپزخانه

نمای اصلی با سنگ نما سفید

سنگ نما
تنها رنگ زمینه و میزان در دسترس بودن سنگ نما، بخصوص سنگ تراورتن بر روی قیمت آن تاثیر گذار نیست. بلکه روش فراوری سنگ هم در قیمت گذاری آن اهمیت دارد. سنگ های ساختمانی پس از استخراج از معادن، برای فرآوری و تولید به کارخانه ها منتقل می شوند. فرآوری سنگ ها با توجه به کاربرد آن و نیاز مشتری متفاوت است. که شامل تیشه‌ زنی، ساب ‌زنی، هوند، آنتیک، مضرس‌ کاری، … می باشد.
حال برای تولید سنگ نما سفید مات از روش هوند برای فراوری آن استفاده می کنند. در فرآوری هوند پرداخت سنگ به گونه ای انجام می شود که سنگ سطحی کاملا صاف دارد اما مات و کدر. در فرآوری هوند، سنگ قابلیت انعکاس نور را از خود ندارد و لکه کمتری را نشان می دهد.
به همین دلیل است که سنگهای نما سفید مات برای استفاده در نمای اصلی از بهترین گزینه ها هستند. حال در بین انواع سنگ نما سفید، سنگهای تراورتن سفید انتخاب بهتری هستند. سنگهایی مانند: سنگ تراورتن عباس آباد، دره بخاری، سنگ تراورتن حاجی آباد، ابیانه، انواع تراوتن های سفید تکاب، آتشکوه، تراورتن طبس، غیره.
زیرا سنگهای تراورتن به دلیل بافت متخلخل، وزن کمی دارند و همچون عایقی برای ساختمان عمل می کند. تخلخل و جذب آب این سنگ ها موجب چسبندگی عالی با ملات سیمانی شده است و همین ویژگی خطراتی همچون احتمال سقوط سنگ را کاهش داده است.
برش راحت، قابلیت شکل دهی، هزینه‌ی نگهداری پایین، ظاهر لوکس، ثبات رنگ و زیبایی، نصب راحت از دیگر ویژگی های انواع سنگ تراورتن سفید می باشند. و در آخر گفتن این نکته ضروری است که به میزانی که تم رنگی سنگ روشن‌تر باشد، قیمت بالاتری خواهد داشت.
تنوع سنگهای ساختمانی که برای نمای اصلی بنا استفاده می شود، بسیار زیاد است. اما میزان فروشی که انواع سنگ نما سفید دارند، در مقایسه با دیگر سنگهای نما، به مقدار قابل توجهی بیشتر می باشد. فروش بالای سنگهای نما سفید دلایل متعددی دارد.
source: نمای اصلی با سنگ نما سفید

ساخت شومینه با سنگ تراورتن آنتیک

سنگ تراورتن
طراحان برای رسیدن به زیبا سازی و گرمایشی بودنِ بیشتر شومینه های سنگی، نیازمند سنگ‌ ساختمانی خاصی هستند. سنگهایی که علاوه بر زیبایی و شیک بودن، دارای فاکتور‌های کیفیت، مقاومت و قیمت مناسب هم باشند. به همین دلیل است که اکثر آنها به سراغ سنگ آنتیک می روند.

آنتیک استون، سنگی است که از کنار هم قرار گرفتن قطعات شکسته و خرده سنگ‌های ساختمانی به وجود می‌آید. این تکه سنگ ‌ها که غالبا دارای عرض ۵ سانت و طول بیشتر هستند، با چسب‌هایی با پایه رزینی به هم متصل می ‌شوند.

حاصل این فرایند به وجود آمدن سنگی با زیبایی و خصوصیات ویژه به نام سنگ آنتیک است. قیمت مناسب، عمر بسیار طولانی، تنوع و کیفیت بالا از جمله مزایای سنگ‌ نما آنتیک است. به همین دلیل است که سالیان سال آنتیک استون در صدر انتخاب‌ ها قرار دارد و محبوبیت خود را حفظ کرده است.

سنگ‌ های آنتیک به دو صورت طبیعی و مصنوعی در بازار یافت می‌شوند. اما نوع طبیعی آن به دلیل خاص بودنِ هر تکه از سنگ، از فروش بیشتری برخوردار است. سنگ آنتیک طبیعی معمولا از انواع سنگ‌ تراورتن و مالون تشکیل می شود که بدون تغییر در رنگ، بافت و طرح، به صورت طبیعی مورد استفاده قرار می گیرند.

از محبوب ترین و پرکاربردترین متریال ها برای ساخت شومینه سنگی، سنگ تراورتن آنتیک می باشد. این روزها در معماری خانه ‌ها، زیبایی و دکوراسیون حرف اول را می ‌زند. و شومینه یکی از قدیمی ترین تزیینات دکوراتیوی می باشد که در داخل خانه، مورد استفاده قرار می گیرد.

هرچند شومینه در ابتدا یک وسیله تزیینی نبود و بیشتر برای گرم کردن فضا از آن استفاده میشد. ولی در دنیای امروز علاوه بر خاصیت گرمایشی، زیبایی آن هم اهمیت ویژه ای پیدا کرده است. حتی انواع شومینه های مدرن این امکان را فراهم آورده اند تا برای جداسازی دو فضا از یکدیگر بتوان از یک شومینه با آتشی سرخ بهره مند شد. یعنی می شود از شومینه به عنوان یک پارتیشن استفاده کرد.

source: ساخت شومینه با سنگ تراورتن آنتیک

تعدادی از بهترین سنگهای صادراتی

سنگ صادراتی
سنگهای ساختمانی متنوعی (مانند سنگ گرانیت، مرمریت، تراورتن، مرمر، …) در ابعاد ویژه و صرفا با هدف صادرات در ایران تولید می شوند. . حتی برخی از این سنگ ها تنها در ایران یافت می شوند و از همین رو متقاضیان زیادی دارند. اما از آنجایی که تعداد این سنگها زیاد می باشد و نمی توان تمام آنها را در این مقاله بیان کرد، ما از هر جنس، یکی از محبوب ترین آنها را معرفی می کنیم.

سنگ گرانیت از جمله سنگ های صادراتی پر طرفدار می باشد، به دلیل مقاومت بسیار بالا و رنگ یکدستی که دارد. و از معروف ‌ترین سنگ ‌های صادراتی گرانیت موجود در ایران، می‌توان به سنگ گرانیت نطنز اشاره کرد. به طور کلی گرانیت نظنر به دو نوع سفید و مشکی تقسیم می شود. به طور کلی گرانیت نظنر به دو نوع سفید و مشکی تقسیم می شود. هر دو نوع، دارای بافت مشابه اما ترکیب رنگ کاملا متفات هستند. کیفیت بالای گرانیت نطنز موجب گشته است تا صادرات این سنگ به صورت انبوه انجام شود.

سنگ تراورتن عباس آباد یکی از بهترین سنگ های صادراتی است. این سنگ از نظر وجود معدن و گستردگی در ایران نسبتا فراوان بوده و در رنگ ها و طرح های مختلف مشاهده می گردد. همچنین با توجه به نحوه راستای برش، در دو نوع کلی موجدار و بدون موج موجود است.

تراورتن عباس آباد بیشتر برای نما استفاده می ‌شود، به دلیل چسبندگی خوب به دیوار، وزن کم و مقاومت بسیار بالا همچنین. یکی از سنگ‌ هایی است که از نظر کیفیت و زیبایی در درجه بالایی نسبت به سنگ ‌های صادراتی دیگر قرار دارد.

سنگ مرمریت دهبید با ویژگی های خاص و قیمت مناسبی که دارد در زمره بهترین سنگ های ساختمانی قرار دارد. همینطور به دلیل داشتن کیفیت و رنگ بندی عالی از شناخته شده ترین سنگهای صادراتی به حساب می آید. عدم خش پذیری و سایش، تخلخل پایین، جذب آب پایین، سطح صیقلی و براق، ساب پذیری فوق العاده، مقاومت فشاری مناسب، ثبات رنگ از جمله ویژگی های برتر سنگ مرمریت دهبید می باشند.

source: تعدادی از بهترین سنگهای صادراتی