آرشیو آبان ماه 1400

خريد آنلاين سنگ ساختماني،فروش سنگ نما،نمايشگاه سنگ اسلب،سنگ صادراتي،شركت بازرگاني فروش سنگ،صادرات سنگ

سنگ نما رومي چيست؟

نما رومي و سنگ نما رومي از جمله پر استفاده ترينِ اين نماها و مصالح ساختماني به حساب مي آيند. نما يا ظاهر بيروني ساختمان از اين جهت مهم است كه (علاوه بر مواردي كه در ادامه به آنها اشاره مي كنيم)، اولين عامل در جذب هر ببينده اي است. فرقي نميكند ببينده، ساكنِ ساختمان يا مرتبط با افراد ساكن و يا عابر باشد، در هر حال نماي خارجي ساختماني اولين عاملي است كه هر ببينده را جذب يا دفع ميكند.

نماي رومي سبكي از معماري است كه از بناهاي خاص كلاسيك روم و يونان قديم الهام گرفته است. اما ورود آن به ايران دستخوش تغييرات شد و المان‌هايي از ايران باستان نيز به آن وارده شده است.

بخشيدن يك ظاهر با شكوه و پر ابهت، پيچيده و گران قيمت به ظاهر ساختمان هاي جديد از ويژگي هايي هستند كه مالكان و معماران را ترغيب به استفاده از نماي رومي ميكند.

و در كنار اين ويژگي ها بايد زيبايي خيره كننده نماي رومي را هم به آن اضافه كنيم. كه اين زيبايي را مديون مشخصات خاص اين سبك از نماي خارجي هستيم. مانند:

  • استفاده از سنگ نما
  • استفاده از ستون‌هايي كوتاه و بلند
  • اجراي قوس‌هاي بزرگ و نقش‌هاي برجسته
  • برخورداري از سقف بلند
  • تقارن در فواصل پنجره‌ها و ستون‌ها
  • استفاده از اشكال هندسي
  • قرينه بودن تمام اجزا
  • استفاده از سنگ نما رومي سفيد يا زمينه روشن

بارزترين ويژگي نماي خارجي رومي، استفاده از سنگ ساختماني طبيعي در ساخت آن مي باشد. به ويژه سنگهاي نما مانند تراورتن، گرانيت، مرمر، … . به همين دليل بسياري بر اين باورند كه نماي رومي، نمايي هزينه بر است.

source: سنگ نما رومي چيست؟

خريد سنگ مرمريت لاشتر

سنگ مرمريت زيبايي بسيار خاصي دارد كه اين زيبايي در سنگ مرمريت مشكي جذابيت بيشتري پيدا ميكند. همانطور كه مي دانيد سنگ مرمريت سنگي آهكي است و رنگ مشكي در اين سنگ به دليل وجود كاني هاي كربن دار تشكيل مي شود. هرچقدر ميزان اين كاني بيشتر باشد، رنگ مشكي يكدست و زيباتري در سنگ ايجاد مي شود.

در چند سال اخير استفاده از مرمريت مشكي براي نماي داخلي ساختمان، به ويژه براي مكان هاي خاص رو به افزايش بوده است. و دلايل اين افزايش را مي توان به وجود آمدن سبك مدرن در طراحي داخلي و ويژگي هاي رنگ مشكي برشمرد.

از مهمترين ويژگي هاي سبك مدرن در طراحي داخلي ساختمان، استفاده از رنگهاي ساده و بي آلايش، و دوري از تزيين و تجمل زياد مي باشد. چنين فضا حس آرامش و عملكرد گرايي بيشتري القا ميكند. در مقابل در روانشناسي رنگ ها، رنگ مشكي نشانه قدرت و مقام است. درنتيجه علاوه بر زيبايي، آرامش و عملگرايي، بيان كننده قدرت هم مي باشد.

سنگ مرمريت لاشتر با زمينه رنگي مشكي مايل به طوسي و رگه هاي سفيد از دير باز مورد استفاده و استقبال سازندگان بوده است. مرمريت لاشتر به چندين نوع مورد فراوري قرار مي گيرد. مانند تيشه اي، سابيده ، هوند، تامبل ، سند بلاست.

مرمريت لاشتر برخلاف ديگر سنگهاي مرمريت جذب آب بسيار پاييني دارد به همين دليل مي توان از آن در نماي خارجي استفاده كرد. مقاومت فشاري و سايشي بالا، دوام وطول عمرزياد، صيقل پذيري عالي، استحكام بالا، بافت متراكم از ديگر ويژگي هاي اين سنگ زيبا مي باشند.

source: خريد سنگ مرمريت لاشتر

قيمت سنگ اسلب مرمريت

يكي از انواع سنگ ساختماني كه در دكوراسيون داخلي و خارجي كابرد فراواني دارد، سنگ اسلب مي باشد. سنگ اسلب به سنگ ساختماني طبيعي گفته مي شود كه داراي ابعاد بزرگتر از معمول مي باشد. ابعادي بزرگتر از ۲۲۰*۱۲۰ سانتيمتر.

در حقيقت سنگ اسلب از كوپ هاي سنگ خام كه از معدن استخراج شده و به كارخانه ارسال مي شوند، تهيه مي شوند. بنابراين ابعاد كوپ خام هرچقدر باشد، ابعاد سنگ اسلب هم همان اندازه مي شود.

از مزاياي سنگ اسلب مي توان به موارد زير اشاره كرد:

  • چسبندگي اين سنگ ساختماني: به دليل نصب توري در پشت سنگ در زمان فرآوري سنگ اسلب
  • تنوع بالا در رنگ و زيبايي: زيرا از تمام سنگهاي ساختماني طبيعي مي توان سنگ اسلب توليد كرد
  • نگهداري آسان
  • نداشتن بند كشي در زمان نصب: به دليل ابعاد سنگ، بندكشي در نصب سنگ ساختماني اسلب مشخص نيست.
  • امكان ايجاد انواع بوك مچ و فورمچ: به ويژه در طرح هاي خاص.

اسلب سنگي است كه هم در نماي خارجي و هم در نماي داخلي ساختمان كاربرد دارد. اما عمده كارايي آن در نماي داخلي ساختمان به عنوان كفپوش، ديوارپوش (آسانسور، شومينه، پشت تلويزيون، استخرهاي شيك)، ورودي ساختمان، كابينت و كانتر آشپزخانه، سرويس‌هاي بهداشتي لوكس و لاكچري، … در انواع ساختمان هاي مسكوني، تجاري، اداري، هتل ها، سالن هاي بزرگ و مجلل، … مي باشد.

source: قيمت سنگ اسلب مرمريت

خريد سنگ نما

از اولين كارهايي كه طراحان و معماران انجام مي دهند، جست و جو در بين انواع سنگ نما براي استفاده در نماي خارجي ساختمان مي باشد. زيرا نماي بيروني ساختمان علاوه بر اينكه بر زيبايي ساختمان و شهر تاثير بسزايي دارد، بر روي ميزان مقاومت و عمر ساختمان هم اثر فراواني دارد.

هرچند كه در چند سال اخير از متريال هاي ديگري مانند، چوب، شيشه، … براي نماي اصلي استفاده مي شود، اما چرا همچنان سنگ نما طبيعي از انتخاب هاي اول است؟ زيرا مواد به كار رفته در نماي ساختمان بايد داراي ويژگي هايي باشد.

در دسته بندي علمي، سنگ ها از لحاظ ساختار و روند شكل گيري مقاومت زيادي در مقايسه با متريال هاي ديگر دارند. افزون بر اين سنگ نما ظاهري جذاب و خاص دارد كه اين زيبايي را هم به ساختمان منتقل ميكند. اما همه سنگهاي ساختماني براي اين امر مناسب نيستند. بهترين سنگ نما براي هر نوع ساختماني عبارت است از:

سنگ تراورتن يكي از بهترين و پرفروش ترين انواع سنگ ساختماني براي نماي خارجي مي باشد. با توجه به بافت و ساختار سنگ تراورتن بايد آن را جز سنگ هاي رسوبي قرار داد. و از آنجايي كه در اثر رسوب كربنات كلسيم تشكيل مي شود، جز سنگهاي آهكي هم دسته بندي مي شود.

و به سبب جنس آهكي و متخلخلي كه دارد، به خوبي ملات در داخل منافذ آن فرو رفته و كاملا به بدنه ساختمان مي چسبد. همچنين در بافت خود لايه ها و رگه هاي متنوعي دارد كه بر زيبايي آن مي افزايند.

گرانيت سنگي است كه كاربرد فراواني در قسمت هاي مختلف ساختمان دارد. علاوه بر اين اگر دقت كرده باشيد در اكثر مكان هاي عمومي در ساخت آنها از سنگ گرانيت استفاده شده است.

به اين دليل كه گرانيت از خانواده سنگهاي آذرين بوده و مقاومت بسيار زيادي در برابر عوامل تخريب كننده سنگ دارد. و يكي از بهترين مكان ها براي استفاده از سنگ گرانيت، نماي اصلي ساختمان مي باشد.

سنگ چيني، توده سنگهاي آهكي يا دولوميتي است كه در اثر عوامل دروني، نظير درجه حرارت و فشار، دوباره متبلور شده است. از اين رو جز سنگهاي دگرگون هم به شمار مي رود. اين سنگ كه در خانواده سنگهاي مرمريت قرار دارد اغلب داراي بلورهاي درشت سفيد و يا خاكستري روشن تا كرم مي باشد.

رنگ روشن، شفافيت و ساب پذيري بالا، نفوذ آب ناچيز، مقاومت مناسب و قابل قبول، در دسترس بودن سنگ چيني، مقاوم در برابر خش و ضربه، … از ويژگي هاي اين سنگ ساختماني طبيعي هستند.

source: خريد سنگ نما