کاربرد سنگ نما چیست

خريد آنلاين سنگ ساختماني،فروش سنگ نما،نمايشگاه سنگ اسلب،سنگ صادراتي،شركت بازرگاني فروش سنگ،صادرات سنگ

کاربرد سنگ نما چیست

کاربرد سنگ نما
ممکن است برای همه افراد اینطور نباشد ولی نمای خارجی و سنگ نما در برداشت اولیه آدم ها بسیار تاثیر گذار است به همین دلیل نباید بدون فکر و توجه به نمای خارجی ساختمان یا هر مکانی دیگر، آن را ساخت. یکی از موثرترین عوامل برای زیبا سازی این قسمت از ساختمان این است که نمای خارجی با نمای داخلی از هر لحاظ هماهنگ باشد، به خصوص در نوع متریالی که در هر دو نما استفاده می کنیم.
سنگ ساختمانی جز آن دسته از متریالی است که کاربرد فراوانی هم در نمای داخلی و هم در نمای خارجی دارد. شاید هیچ مصالحی مانند سنگ نما نباشد که علاوه بر زیبایی طبیعی، از مقاوم ترین آنها هم باشد. متریالی که در قسمت خارجی ساختمان استفاده می شود، در برابر عوامل تخریب زیادی قرار دارد. به همین دلیل نمی توان هر متریالی را استفاده کرد. سنگ ساختمانی به این دلیل که در شرایط سختی تشکیل می شود، از مقاوم ترین مصالح ساختمانی به حساب می آید.

اما با اینکه تنوع سنگ ساختمانی بسیار زیاد است، ولی همه آنها برای استفاده در نمای خارجی مناسب نیستند. سنگ نمایی که قرار است در قسمت بیرونی ساختمان استفاده کنیم باید ویژگی های زیر را داشته باشد.
مقاومت در برابر نور خورشید: بعضی از سنگ ها در برابر نور خورشید تغییر رنگ می دهند.
مقاومت در برابر نفوذ آب: سنگ های طبیعی رسوبی در برابر جذب آب مقاوم نیستند. آنها با جذب آب باران یا برف، به راحتی ترک می خورند و با مرور زمان خرد می شوند.
دارای خلل و فرج باشند: خلل و فرج باعث می شود، ملات به خوبی به سنگ طبیعی بچسبد و با گذشت زمان از کار جدا نشود.
به راحتی تمیز شود: از آنجایی که دسترسی به نمای خارجی مشکل است، اکثر نمای ساختمان ها با گذشت زمان کثیف می شوند. باید برای این قسمت از سنگ هایی استفاده شود که در مدت زمان کم و به راحتی تمیز شوند. سنگ اسلب، به دلیل دارا بودن ابعاد بزرگ، راحت تر تمیز می شود تا سنگ های تایل.
تقریبا نمای خارجی ساختمان شامل تمام قسمت هایی است که جز نمای داخلی به حساب نمی آیند. این قسمت ها عبارت اند از: نمای خارجی یا بیرونی ساختمان، محوطه و فضای سبز، پله و راه پله بیرونی، پارکینگ هایی که جزیی از حیاط هستند، دیوارها و سنگفرش بیرونی ساختمان، … . ذکر این نکته در اینجا خالی از لطف نیست که کاربرد سنگ ساختمانی در فضای سبز شامل آبنما، نیمکت، راه عبور برای رفتن به باغچه، تزیین قسمتی از کف باغچه، … است.

در بین سنگ های ساختمانی مرمریت، مرمر، تراورتن، گرانیت، اونیکس، … سنگ های تراورتن و گرانیت از همه مقاومت تر هستند. اما تنوع رنگ و زیبایی سنگ تراورتن از سنگ گرانیت بیشتر است.

source: کاربرد سنگ نما چیست

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.